הוארכה בארבע שנים כהונתו של יגאל מאור למנהל רספ"ן

הממשלה החליטה להאריך את כהונתו של מאור לתקופה קצובה נוספת עד ל-30 באוגוסט 2021. משרד התחבורה בנימוקים להארכת הכהונה: יש להבטיח המשכיות מלאה בניהול והובלת הרפורמה בנמלים


12:17 ,21.05.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר לישיבתה השבועית החליטה להאריך את כהונתו של יגאל מאור לתפקיד מנהל רשות הספנות והנמלים במשרד התחבורה. הממשלה החליטה להאריך את כהונתו של מאור לתקופה קצובה נוספת עד ל-30 באוגוסט 2021.

 

בשיחה שערכה מערכת PORT2PORT עם יגאל מאור לרגל ההודעה על המשך הכהונה ציין מאור כי הוא שמח על האמון הרב ששר התחבורה רוחש לו. "מדובר בחריגה של שתי קדנציות וזה דבר מאוד חריג ואין לזה תקדים. מדובר במחמאה מאוד גדולה מצד שר התחבורה, ומראה את ההתייחסות הרצינית שיש לו לנושא הרפורמה בנמלי ישראל".

 

נזכיר כי יגאל מאור מונה לתפקיד מנהל רספ"ן ב-1 באוגוסט 2009 לתקופה של ארבע שנים עד ה-1 באוגוסט 2013. העסקתו של מאור הוארכה לתקופת כהונה נוספת אשר עתידה היתה להסתיים ב-1 באוגוסט 2017. היום, כאמור, הוארכה כהונתו של מאור בארבע שנים נוספות ומדובר בהחלטה שמביעה יותר מכל את ההערכה והאמון שיש לשר התחבורה במנהל רספ"ן ובפועלו.

 

נזכיר כי יגאל מאור שימש במהלך הקריירה שלו כסמנכ"ל ניהול אוניות וחכירות וסמנכ"ל אנרגיה וסביבה בחברת צים ובמתן שירותי ייעוץ בנושא ספנות לוגיסטיקה לסוכנויות ימיות וחברות בתחום ההובלה הימית. בנוסף לכך ניהל מאור את מערכת הקווים הגלובליים של חברת צים והיה אחראי על ניהול ההסכמים וחוזי שיתופי הפעולה עם חברות בינלאומיות, ובתפקידו האחרון בצים שימש כסמנכ"ל ספנות בחברה. מאור צבר ניסיון רב כרב חובל בקווי ספנות רבים מגוונים ויש לו היכרות טובה עם גופי תעשיה וספנות בישראל ובעולם. מאור מוסמך תואר שני (MA) בהצטיינות יתרה בגיאוגרפיה וספנות, מטעם אוניברסיטת חיפה.

 

לשכת היועצת המשפטית של משרד התחבורה הגישה מסמך רקע לחברי הממשלה ובו נכתב כי משרד התחבורה תומך בהארכת כהונתו של מאור לאור הרפורמה המתרחשת בימים אלו בנמלי הים, ועיקרה בנייתם של שני נמלי ים חדשים באשדוד ובחיפה. להלן מספר ציטוטים נבחרים:

 

"מאז יצאה הרפורמה לדרך, ניהולה והובלתה מצויים בידיו הנאמנות והמקצועיות של מר יגאל מאור, המתכלל את עבודת המטה המשרדית והבין משרדית המורכבת בהיבטים תפעוליים, מסחריים, מימוניים, רגולטוריים ובינלאומיים, אל מול משרדי הממשלה השותפים בתהליך..".

 

"מכאן, שהמשך הובלה הרפורמה ותכלולה בעת הזו מחייבים היכרות מעמיקה עם כלל תהליכיה, היבטיה וקורותיה על פני השנים האחרונות. היום יותר מתמיד, תפקיד מנהל הרשות מחייב היכרות גם עם הרפורמה והשינויים שעברה בשנים האחרונות בנוסף להבנה מעמיקה של עולם הספנות והנמלים וידע מקצועי נרחב בהיבטים תפעוליים, המסחריים והבטיחותיים הרלוונטיים".

 

"כאן המקום לציין שמר מאור הוא רב חובל ותיק ומנוסה בעל עשרות שנות ניסיון בתפקידים מקצועיים וניהוליים בכירים ביותר בענף הספנות, הכוללים גם ניסיון רב והיכרות עמוקה עם ענף הנמלים הבינלאומי בכלל ומסופי מכולות בינלאומיים בפרט, והוא מכהן מזה כמעט שמונה שנים בתפקידו הנוכחי כמנהל הרשות".

 

"בנסיבות המתוארות ובהיקפים בהם מדובר, יש להבטיח המשכיות מלאה בניהולה והובלתה על ידי מנהל הרשות המכהן, וזאת לפחות עד תחילת עבודת הנמלים החדשה בעוד ארבע שנים לערך. בהתאמה, מבוקשת הארכת תקופת הכהונה למשך תקופה של ארבע שנים. אין ספק שהחלפתו של מר מאור בעת הזו עלולה לפגוע בהצלחת הרפורמה, ובעיקר לגרור עיכובים משמעותיים בלוחות הזמנים ואבני הדרך שנקבעו, בשים לב לתקופת הלמידה ורכישת המיומנות המקצועית המורכבת לה יידרש כעת מנהל רשות חליפי למנהל המכהן".