הוסר איום השביתה בנמלים

אתמול נחתם הסכם ראשון בנמל אשדוד בנוסח מותאם להסכם המסגרת שגובש בין ניסנקורן לבין משרד האוצר. היום צפוי להיחתם הסכם המסגרת גם בנמל חיפה. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "הצלחנו להביא ליישום ההסכם בנמלים"


10:09 ,07.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ומנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל, חתמו הערב (ג') על הסכם קיבוצי ליישום הסכם המסגרת בנמל אשדוד. במקביל סוכמו ההבנות מול מנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן, ומחר צפוי להיחתם הסכם דומה גם בנמל חיפה.  

 

ההסכם שנחתם מסדיר את תוספות השכר של עובדי הנמלים, בהתאם לעקרונות הסכם המסגרת, שהובילו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון.

 

בדומה ליתר עובדי המגזר הציבורי, עובדי הנמלים יהיו זכאים במסגרת ההסכם לתוספת שכר ממוצעת בגובה 7.75%, כאשר עובדי דור ב' ייהנו מתוספת שתגיע ל-11-12%. המטרה, כאמור, היא צמצום הפערים בין עובדי דור א' לעובדי דור ב' בנמלים. בהתאם לתוספות השכר הצפויות, יוגדלו גם ההפרשות לקופת הגמל לקצבה של העובדים.

 

כמו כן, העובדים בנמלים יהיו זכאים לתשלום החלק הראשון של המענק החד פעמי שמעוגן בהסכם המסגרת (עד 1,000 שקל בהתאם לחלקיות המשרה), אשר ישולם לעובדים במהלך החודשיים הקרובים. יתר מועדי ההקצאה ופריסתה של תוספת 2016 יהיו בהתאם לפעימות שסוכמו בהסכם המסגרת שנחתם באפריל 2016.  

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "במאמץ משותף ולאחר דיונים אינטנסיביים, הצלחנו להביא ליישום ההסכם בנמלים, מתוך אותה השקפה חברתית שניצבת בבסיס הסכם המסגרת 2016. יחד עם שר האוצר משה כחלון, הפכנו את ההסכם לכלי שעוזר להגביר את השוויון בסקטורים השונים ולצמצם את הפערים במגזר הציבורי. ההסכם שנחתם היום מגשים, הלכה למעשה, את צמצום הפערים בין עובדי דור א' לעובדי דור ב' בנמלים, מחזק את העובדים ועוזר לייצר מציאות חדשה".

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הצטרף לניסנקורן והוסיף כי: "עובדי הנמלים הפגינו אחריות ובגרות רבה לאורך כל התהליך ואני שמח כי הנהלות הנמלים מצאו דרך לגשר על הפערים, מתוך הבנת חשיבות ההסכם. הסכם זה מאפשר לצמצם פערים ולהשיג את האיזון הדרוש להמשך פעילות יציבה בנמלים בתקופה חשובה ומשמעותית". 

 

יצחק בלומנטל, מנכ"ל חברת נמל אשדוד אמר: "הסכם השכר שאושר על ידי דירקטוריון החברה יבטיח יציבות ושקט תעשייתי לנמל אשדוד ושרות איכותי ללקוחותיו. ההסכם שהינו בתוקף עד 2018 הינו צעד חשוב במסגרת הערכות החברה, מוכנותה לקראת התחרות והתאמת תהליכי העבודה לתנאי הפעלת הנמלים המודרניים".