"הממשלה רוצה שהסקטור הפרטי ישלם את מלוא המחיר עבור הנכס האסטרטגי שלה"

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה התייחס להליך פרטת נמל אילת, בו נותר עידן עופר מתמודד יחיד


00:00 ,08.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

"לעניות דעתי, ללא קשר למתמודד יחיד או לא – ולהפרטת נמל אילת אין קשר למתמודד יחיד - ההפרטה נעשית מטעמים אסטרטגיים. והטעמים הללו נכונים. המדינה צודקת בזה שהיא חושבת שנמל אילת צריך להמשיך לשרת את אינטרסים הכלכליים, ולא רק, שלה. זה לגיטימי. הבעיה היחידה שיש לי היא, שהממשלה רוצתה שהסקטור הפרטי ישלם את מלא היתרון, או הנכס, האסטרטגי שלה. זו אולי נקודה שצריך לחשוב עליה". כך אמר היום (א') נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה על הליך הפרטת נמל אילת (ראו ידיעה נפרדת).

זבה הוסיף: "עידן עופר הוא מועמד טוב, רציני וראוי, בדיוק כמו כל מועמד אחר. הממשלה צריכה להבין שלהפריט את נמל אילת זו עסקה שנויה במחלוקת מבחינה כלכלית, לכן צריך להתייחס בהתאם לתמורה ולעסקה עצמה".

האם המדינה היתה צריכה לשקול את הפניות שקיבלה משתיים מהמתמודדות לגבי הפחתת מחיר המינימום?

"הפנייה של חברות היא בעייתית. לפי העיתונות, אני מבין שעופר מוכן לשלם מחיר יותר גבוה מהמחיר נקבע. מה יעזור אם יורידו את המחיר? גם כך, עופר יזכה. אם יש להם היום מועמד שמוכן לשלם (את מחיר המינימום), האם פירושו שנוריד את המחיר ונבחר בכוונה מישהו עם מחיר יותר נמוך? אין טעם לפתוח מחדש את המכרז".

האם אתה רואה בעיה כלשהי עם העובדה שעופר נותר מתמודד יחיד, כמו שקרה בזמנו בצים ובבז"ן?

"אני לא רואה במעמדות של עופר, או בזה שהוא נשאר יחיד, או בזה שהוא מוכן לשלם את מה שהוא מוכן לשלם, שום פגם. אני חושב שההתערבות של חברי הכנסת בנושא הזה היא פופוליסטית ולא לעניין. בשביל זה יש את רשות ההגבלים ואת משרד האוצר. הם אלה שצריכים להחליט. מראש המדינה אמרה שהיא לא חייבת לבחור באף אחד, או בזה שמשלם הכי הרבה. לדעתי, ההתערבות מבחוץ היא לא לעניין".