הנהלות הנמלים: להוציא צווים אישיים נגד העובדים ולהכריז על בזיון בית הדין

הנהלות חברת נמל חיפה וחברת נמל אשדוד הגישו הלילה בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה, וזאת לאחר שעובדי הנמלים בחיפה ובאשדוד לא התייצבו אמש לעבודה במשמרת ג' כפי שהורה להם צו מניעה של בית הדין


09:21 ,22.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת נמלי אשדוד וחיפה הגישו הלילה בקשה דחופה לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים להוציא צווים אישיים שיגרמו לחזרתם של עובדי הנמל לעבודה סדירה ותקינה, ובנוסף להכריז על בזיון בית המשפט על ידי ראשי הוועדים בנמל.

 

הדיון בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בעניין בקשת נמל אשדוד ונמל חיפה להוציא צווים אישיים ובזיון בית משפט נקבע להיום בבוקר בשעה 9:30.

 

הבקשה של הנהלות הנמלים הוגשה לאחר שהוועדים והעובדים לא כיבדו את צו המניעה שהוציא נשיא בית הדין הארצי לעבודה אמש אשר הורה לעובדים לשוב לעבודה סדירה עד השעה 22:00. העובדים בשני הנמלים לא התייצבו למשמרת ג' כפי שהורה להם צו מניעה של בית הדין. 

 

הבקשה של חברת נמל אשדוד הוגשה באופן אישי נגד אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות הכללית, גדי בוטבול, מזכיר ועד תפעול, שי בן סימון, מזכיר ועד ציוד מכאני, דוד אפריאט, מזכיר ועד מנ"ע תפעול, מיכל לגסי, מזכירת ועד שירותי תפעול (מינהל) וזאב אביטן, מזכיר ועד תפזורת.

 

הבקשה של חברת נמל חיפה הוגשה גם היא באופן אישי כנגד 27 עובדי הנמל בהם מאיר תורג'מן, יצחק באוברג, איל זלץ, יצחק בן שבת ועוד.

 

במסגרת הבקשה להוציא צווים אישיים נגד העובדים מבקשות הנהלות הנמלים להטיל סנקציות על העובדים ולחייב אותם באופן אישי בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורכי דין בגין בקשה זו וההליך שיתקיים בעקבותיה.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי עובדי הנמל, פרט לעובדים השייכים לסקטור בתי המלאכה, לא כיבדו צו זה והשביתה בנמל נמשכת. גם עובדי חברת נמל חיפה לא כיבדו את הצו ולא חזרו לעבודה.

 

מהנהלת נמל אשדוד נמסר ״ראשי הוועדים פוגעים בצורה קשה בכלל עובדי הנמל ורומסים ברגל גסה את החלטות בית הדין לעבודה והצו שהוציא להם אמש. הפגיעה היא לא רק בנמל, אלא בלקוחות החברה ובכל כלכלת ישראל, אשר תלויים בימים שלפני חג הפסח, בתפקוד מלא של הנמל״.