הביקוש האמריקני לייבוא סיני ממשיך לשמור על רמות גבוהות והשבוע הדבר הוביל לעלייה של יותר מ-5% בתעריפי ההובלה הימיים מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב. זאת בתקופה בה הביקוש להובלה ימית, ובהתאם גם תעריפי ה״ספוט״ בדרך כלל יורד וממשיך לרדת בשבועות שאחרי ראש השנה הסיני.
תעריפי ההובלה על פי מדד פרייטוס מראים כי בסחר בין סין וארה״ב תעריפי ההובלה לחוף המערבי עלו ב-5% ועומדים על 4,922 דולר ל-FEU – עלייה של 259% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה לחוף המזרחי של ארה״ב טיפסו ב-3% ל-5,822 דולר ל-FEU, והם גבוהים בשיעור של 119% לעומת התעריפים בשבוע המקביל אשתקד.
על פי ניתוח של חברת פרייטוס, הביקוש האמריקאי לייבוא מטענים בים ממשיך לשמור על מצב העומס הבלתי סביר על הנמלים העיקריים בארה״ב – נמלי לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳. מנכ״ל הנמל, ג׳ין סרוקה, מעריך כי ייקח חודש לפנות רק את עשרות האניות שכבר עגנו וממתינות להיכנס לנמל. המנכ״ל סרוקה המליץ למשלחים ולספקים להסיט את המטענים שלהם לנמלים אחרים בחוף המערבי.
נציין כי הביקוש הבלתי פוסק ליבוא הימי לארה״ב ממשיך לדחוף את תעריפי ההובלה כלפי מעלה בתקופה שבה בדרך כלל התעריפים מתחילים לרדת.
התעריפים בדרך כלל מטפסים לקראת ראש השנה הסיני (CNY), נשארים גבוהים במהלך החג, ואז יורדים בהדרגה כאשר הייצור בסין חוזר לפעילות מלאה והפיגור מתוקן בשבועות שלאחר החג.