השביתה נדחתה. נכון לעכשיו

יו"ר ההסתדרות עופר עיני דחה מסיבת עיתונאים בה עמד להודיע על עמדתו (ועמדת העובדים) בנוגע, בין השאר, לתוכנית הרפורמה בנמלים. במקום ינהלו ההסתדרות ומשרד ראש הממשלה דיונים בני מספר ימים


00:00 ,08.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות ומשרד ראש הממשלה ייכנסו לדיונים של מספר ימים במטרה להגיע להסכמות בנוגע לשורה של נושאים הקשורים לתנאי העובדים במשק. כך עולה מפגישה שנערכה אתמול (א') בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאור הפגישה דחה עיני את מסיבת העיתונאים המיועדת שלו, בה עמד להציג את תוכניתו בתגובה לתוכנית הממשלה להקים שני רציפים חדשים בנמלי חיפה ואשדוד ולנושאים אחרים. כל האינדיקטורים לתוכנית, אגב, הלכו לכיוון של השבתת המשק

דובר ההסתדרות יניב לוי: "אנו מכבדים את ראש הממשלה. כשאדם או גורם נקרא לשיחה עם ראש הממשלה, מן הראוי שיתייצב".

לדברי גורמים בהסתדרות, השיחה בין עיני לבין נתניהו התנהלה במשך כשעה ברוח טובה והיתה נינוחה. הפועל היוצא של השיחה הוא שיו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר ינהלו סבב שיחות בנוגע לנושאים הרלוונטיים. לקראת סוף השבוע אמורים עיני ונתניהו להיפגש בשנית ולראות האם ניתן להגיע להבנות.

לוי, על מה נסבה השיחה?

"הם לא דיברו רק על הנמלים, אלה על כל הנושאים שעל הפרק, כולל רשות השידור וזכות העובדים לשבות. מה שעומד לנגד עיניהם של עופר עיני וראש הממשלה זה המשק. אנו לא רוצים לעשות צעדים שיפגעו במשק ויביאו לשביתות".

הממשלה היתה מאוד ברורה בנוגע לרצונה ליישם את הרפורמה בנמלים. ניתן להגיע להבנות?

"אנחנו בעצמנו לא יודעים. ניסנקורן ולוקר יפתחו את הנושא. התנגדנו שהם ייצאו בהצהרות מבלי להתחשב בעובדים. אנו לא מתנגדים לרפורמות, אבל אמרנו, בואו נעשה רפורמות, אבל נשקול את הדברים ונתייחס לעובדים מראש".

ההתבטאויות האחרונות של שר התחבורה, כולל אתמול, היו חד משמעיות.

"אכן השר כץ התבטא בצורה חריפה וברורה. אנחנו מכבדים את ראש הממשלה ואת מנכ"ל משרדו. יכול להיותש בפגישה הנוספת של עיני וראש הממשלה לא יושגו תוצאות. בוא נראה מה יקרה בימים הקרובים".