מחר: דיון על הרפורמה בנמלים

הפגישה בין נציגי משרדי האוצר והתחבורה לבין ההסתדרות בעקבות פסק דין של בית הדין הארצי לעבודה, שנתן לצדדים חודש בכדי להיכנס לדיונים


00:00 ,13.08.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר (ד'), כשבועיים לאחר שבית הדין הארצי לעבודה הורה על כך, אמור להתחיל המשא ומתן על הרפורמה בנמלים בין משרדי התחבורה והאוצר, ההסתדרות וחברת נמלי ישראל (חנ"י).

כרגע לא ברור מה יהיה גורל הדיונים, שכן לאורך כל הדרך התבטאו גורמים במשרדי האוצר והתחבורה, כולל השר ישראל כץ, בחריפות רבה נגד משא ומתן עם העובדים. כץ אף אמר שלא יהיה משא ומתן בנוגע להקמת רציפים חדשים, אלא על תנאי ההעסקה של העובדים.

לאחרונה, בהשתמשו בדף הפייסבוק שלו, יצא כץ חזיתית נגד יו"ר ההסתדרות עופר עיני בנוגע לעיצומים שהיו בשבוע שעבר ברכבת. בנושא הרפורמה בנמלים כתב כץ לעיני: "תגלה מנהיגות ותתמוך ברפורמה בנמלים. אחר כך נשב כל הלילה בחוף, נספר בדיחות ונצחק".

יצוין שהפגישה המתוכננת למחר מגיעה בעקבות דיון שהתקיים בבית הדין לאחר שאיגוד לשכות המסחר הגיש בקשה למתן צו מניעה נגד השביתה המתוכננת בנמלים, שעשויה היתה להתפתח לכדי שביתה כללית במשק. בית הדין הורה לממשלה ולהסתדרות לפתוח בדיונים למשך חודש, כשלאחריהם עליהם לשוב ולדווח על ההתקדמות, אם תהיה.