בין שני עורקי תחבורה

משלחת של נציגי נמל Wuhan New Port בסין חתמו על הסכמי שיתופי פעולה מסחריים עם העיר ועם נמל אשדוד. הנמל הסיני מטפל בכ-800 אלף TEU וב-55 מיליון טון מטען בשנה


12:59 ,29.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת של נציגים מנמל Wuhan New Port בסין ערכה ביקור בחברת נמל אשדוד.

 

העיר Wuhan חתמה על הסכמי שיתוף פעולה מסחריים עם העיר אשדוד, בכללם עם חברת נמל אשדוד. בראש המשלחת שביקרה בישראל עמדו סגן ראש העירייה Wuhan Liu Liyong וסגן מנהל הנמל Deng Wanxiang

 

העיר Wuhan ממוקמת במרכז סין והיא מחוברת לאוקיאנוס הפסיפי ולתנועת אוניות דרך נהר היאנגצי. באזורי העיר מרוכזות פעילויות הייצור של מאות אלפי חברות  עסקיות, המבקשות למכור את תוצרתן למדינות באירופה המערבית. 

 

העיר משמשת כעורק תחבורה עיקרי לפעילות שטעון מסחרית במרכז היבשת והיא מחוברת לעשרות קווי רכבת, כבישי תחבורה  וכלי שיט. בשנים האחרונות עוברת העיר התחדשות, הכוללת שדרוג והקמה של ארבע מסופי מכולות חדשים. 

 

כיום משנע נמל Wuhan New Port 800 אלף TEU וסחורות בהיקף של 55 מיליון טון בשנה. בתום תכניות הפיתוח, המטרה היא להגיע לטיפול ב-10 מיליון TEU וב-100 מיליון טון מטען בשנה.

 

במהלך הביקור נפגשו נציגי המשלחת הסינית עם מנהל הפיתוח העסקי של חברת נמל אשדוד ד"ר יהודה היימליך והועלו רעיונות לשיתוף פעולה בין הנמלים.