חנ״י יצאה במכרז לשדרוג רציף 21 בנמל אשדוד

בעקבות השדרוג, שייארך כ-41 חודשים, יוכל הרציף לקלוט אניות גדולות. כמו כן הגיעו חנ״י וחברת נמל אשדוד להסכם להקמת מסוע גרעינים מרציף 21 לממגורה במימון משותף של החברות. חברת נמל אשדוד תממן את רכישת הציוד הנדרש והכשרת שטחי האחסנה


10:48 ,01.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת נמלי ישראל פרסמה הבוקר מכרז לשדרוג רציף 21 עבור חברת נמל אשדוד. בחלקו הראשון הקמת מסוע גרעינים מהרציף עד לממגורה שבעורף הנמל ובחלקו השני שדרוג של כ-550 מטר מהרציף - שאורכו הכולל 850 מטר - באמצעות העמקת המים לידו לעומק של 17 מטר וחיזוק בסיס הרציף כך שיאפשר קליטת אניות מכולה גדולות באורך של 400 מטר והנחת מנופים כבדים על הרציף עצמו. שדרוג זה יאפשר לחברת נמל אשדוד להעניק שירות ברמה דומה לזו של נמל הדרום ושאר הנמלים. שדרוג הרציף ימומן על ידי חברת נמל אשדוד.

 

הפרויקט הוא מהלך אסטרטגי של חברת נמל אשדוד, כחלק מהיערכותה לעידן התחרות שיחל עם פתיחת נמל הדרום בשנת 2021.

 

מלבד התשתית הפיזית, עליה אחראית חברת נמלי ישראל, חברת נמל אשדוד תדאג להעמיד את ציוד השינוע הנדרש לטיפול באניות הנ״ל ולהכשיר את שטחי האחסנה הנדרשים לצורך כך. פרויקט שדרוג הרציף ומסוע גרעינים יתבצע במקביל לעבודה התפעולית בנמל וייארך כ-41 חודשים, תוך שיתוף פעולה בין חברת נמלי ישראל לחברת נמל אשדודי.

 

רם בלינקוב, יו״ר חברת נמלי ישראל, אמר כי בעוד העובדים וההסתדרות מתקוטטים, שר התחבורה ישראל כ״ץ הנחה חברת נמלי ישראל לקדם את הפרויקטים לשדרוג רציף 21 ומסוע גרעינים כחלק מהיערכות המדינה למימוש הרפורמה בנמלים. עוד הוסיף כי הקמת מערך לשינוע גרעינים מרציף 21 בנמל אשדוד לממגורות אשדוד יהווה שדרוג משמעותי לרמת השירות ליבואני הגרעינים, הורדת כמות המשאיות הנעה בכבישים והורדת יוקר המחייה. בלינקוב ציין כי מדובר ב״עוד צעד משמעותי להגברת התחרות ומוכנות של חברת נמל אשדוד כחלק ממדיניות שר התחבורה״״.

 

נזכיר כי רם בלינקוב יפרוש מתפקידו כיו״ר חברת נמל ישראל ב-22 בפברואר, לטובת תפקידו כדירקטור בחברת נת״ע (נתיבי תחבורה עירוניים), חברה ממשלתית, ולא מן הנמנע כי ישמש כיו״ר נת״ע - תפקיד שכרגע אינו מאוייש.