יבואני התבואות לשרת התחבורה: הושיטי יד לעזרה

היבואנים קובלים על ״אוקטובר האיום בנמל אשדוד״. לטענתם, במהלך אוקטובר ניתנו רק כ- 20% ידיים פורקות מהנדרש לפריקת אוניות תבואה וגרעינים בנמל אשדוד. חברת נמל אשדוד: מצב התור התפעולי בנמל אשדוד בולט לטובה ביחס לעולם המערבי


12:26 ,01.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

יבואני התבואות כועסים וטוענים כי הבעיות המבניות בנמלי ישראל, בעיקר באשדוד, יוצרות פקקי שיא של אניות בנמלים בארץ, בחומרה גבוהה שבעתיים מעבר למשבר העולמי בתעבורה הימית. לטענתם, משרד התחבורה נמנע עד כה מלהתערב, ומייחס את הסיבות לפקקי האניות בארץ - במשבר העולמי בתחום. לטענתם, ״המשרד מפזר הבטחות אופטימיות לגבי כך שפתיחת הנמלים הפרטיים החדשים, תפתור את המשבר, וזאת במקום להתערב בנעשה בנמלים, בעיקר באשדוד, ולהתוות מדיניות ממשלתית מכוונת ואחראית״.

 

יבואני התבואות מוסיפים וטוענים כי ״עיקר הבעיה בתחום כוח האדם. חסרים מאות עובדים לפריקת אוניות. אנחנו בני ערובה, אך משרד התחבורה לא מגיע לחלץ אותנו מהשבי. בנוסף, חסרים מנהלי פרויקטים לפריקת אוניות, לייעול הפריקות. כמו כן, יש תקלות תכופות בציוד הפריקה. פעם: מתקלקל משפך, יום אחר כך: שופל, אחר כך: מנוף, וחוזר חלילה. וכדי להוסיף, נפתחה גם ׳שביתה איטלקית׳ של עובדי בתי המלאכה, שעושים עבודתם בעצלתיים, שעה שאוניות התבואות ממתינות ברציפים, והקנסות מאמירים״.

 

איתי רון, יו״ר האיגוד: ״אנחנו אובדי עצות. צריך להיות עיוור וחירש לא לראות ולא לשמוע, אבל משרד התחבורה בוחר להתעלם. והמחירים קשים. גם גל התייקרות מחירי המזון, גם פקקי תנועה מאזור חיפה של משאיות, שמובילות מטעני תבואות ומוצרי גרעינים לדרום הארץ לטחנות קמח ולמפעלים, במקום לפרוק באשדוד, גם זיהום ים והשפעות רעות אחרות״.

 

לדבריו: ״כשפריקת אוניה קטנה יחסית עם דגן אורכת כחודש וחצי, במקום יומיים עד שלושה, והקנס לחברת הספנות מחו״ל - שספק אם תסכים להבא להחכיר אוניות לישראל -  יגיע ל-900 אלף דולר שאף אחד לא יתפלא על יוקר המזון בארץ״.
 

״בשם חבריי יבואני התבואות - טחנות קמח, מכוני תערובת, בתי בד, מפעלי מזון ועסקי ספנות - אני קורא לשרת התחבורה, מרב מיכאלי, התפני מעיסוקייך ופגשי אותנו. המשרד, ואת בראשו, לא יכולים עוד להתעלם. אנחנו נכונים להתייצב אצלך בכל עת, להציג בפנייך את הנתונים ולהצביע על הפתרונות המתבקשים. הושיטי כבר יד לעזרה״.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי ״חברת נמל אשדוד פועלת נמרצות למתן שירות ומענה לכלל לקוחותיה.
חברת הנמל קלטה 90 עובדים והכשירה אותם בזמן קצר לטובת הפחתת התור התפעולי ולראייה התור ירד מעשרות אוניות לאוניות בודדות בלבד. מצב התור התפעולי בנמל אשדוד בולט לטובה ביחס לעולם המערבי שסובל משיבושים חריגים כתוצאה ממשבר הקורונה. כמו כן השקיעה חברת הנמל מאות מליוני שקלים בבניית מסוע, ברכישת ציוד מהמתקדמים בעולם ובניית רציף יעודי לפריקת תבואות בנמל הצפוי להימסר לנמל במחצית השניה של השנה הבאה, כל זאת לטובת שיפור השירות והיעילות ללקחותינו הנאמנים״. 

 

טרם נמסרה תגובה ממשרד התחבורה.