יו״ר נמל אשדוד: ״אנחנו רוצים להיות אמזון של נמלי הים״

אורנה הוזמן בכור אמרה אתמול כי לקראת פתיחת התחרות חברת הנמל בוחנת מנועי צמיחה חדשים. ״בוחנים להקים מסוף דלקים ופועלים לפתיחת הרגולציה. התחרות מול הנמלים החדשים תהיה על שירות״


10:08 ,03.09.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בוועידה כלכלית מרכזית שהתקיימה אתמול (2/9) במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, השתתפה יו״ר נמל אשדוד, אורנה הוזמן-בכור. במסגרת הדברים שנשאה הזכירה הוזמן-בכור את ההישג של נמל אשדוד אשר שבר בחודש יולי האחרון שיא של כל הזמנים בנמלי ישראל בשינוע מכולות (לינק לידיעה).

 

הוזמן בכור ציינה כי ״אנחנו הנמל המוביל בישראל, שברנו שיא חסר תקדים, אבל לא די בכך. צריך לפעול לקראת פתיחת התחרות. התחרות נשענת על כמה רגליים: השקעה בתשתיות - אנו מקצים 2 מיליארד שקל להשקעה, על מנת שנוכל להתמודד עם הנמלים החדשים, כשצריך לראות שלא הופכים את הנמל החדש למונופול״.

 

״בנמל חיפה נחתם הסכם מול העובדים וגם אצלנו זה נמצא בישורת האחרונה. יש היום בשלות מצד העובדים, הם מגויסים ואנחנו נשב עד שייצא עשן לבן״.

אורנה הוזמן בכור

 

הוזמן בכור הוסיפה כי הרגל השנייה נשענת על יחסי עבודה, והשלישית על שינוי ברגולציה: ״בנמל חיפה נחתם הסכם מול העובדים וגם אצלנו זה נמצא בישורת האחרונה. יש היום בשלות מצד העובדים, הם מגויסים ואנחנו נשב עד שייצא עשן לבן״.

 

על השאלה איך מתמודדים עם הנמלים החדשים שפועלים ללא רגולציה, עובדים בשבת וללא ועדים, השיבה הוזמן בכור כי ״השנים לאחר פתיחת הנמלים יהיו שנים קשות, אבל על מנת שנוכל לשרוד את השנים האלה, נמל אשדוד מחפש מנועי צמיחה חדשים. אנו בוחנים להקים מסוף דלקים, פועלים לפתיחת הרגולציה, וההשקעות שאנחנו עושים יביאו אותנו להיות הנמל עם הציוד המתקדם ביותר״.

 

בהמשך דנו בכניסת אמזון לישראל, ועל ההשפעה על שאר הסקטורים במשק, ולדברי הוזמן-בכור ״אנחנו רוצים להיות אמזון של נמלי הים. שירות יעיל, מהיר ובשקיפות מלאה. התחרות מול הנמלים החדשים תהיה על השירות. אם כיום אנייה ממתינה שבועיים בתור התפעולי, זה בזבוז עצום. אנחנו רוצים שאנייה תגיע ותקבל את השירות הטוב ביותר״.

 

הוזמן בכור הוסיפה וסיפרה על תכניות חדשניות לעתיד: ״אנחנו בוחנים את הקשר מול אמזון. אחד הלקוחות שלנו מטאיוואן הביע רצון להקים אצלנו האב אזורי. אני רוצה שהחברה שלנו תמשיך להצליח ואני מגייסת את כולי לפיתוח העסקי. בסופו של דבר תמיד יצטרכו את הנמל, כי הוא השער הכלכלי של מדינת ישראל. אנו עולים בכמויות הצריכה, עולים ברכישת מכוניות ונראה שזה רק ילך ויתעצם״.