נמל אשדוד: "אניית הרכבת" תיכנס לנמל על פי התור התפעולי

ועד התפעול של הנמל דרש להציב במשמרת הפריקה מנופאים ואתתים למרות שעל גבי האנייה מנופים מיוחדים. בית הדין לעבודה הורה לעובדים לפרוק את קרונות הרכבת


14:12 ,18.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לידיעה שפרסמנו ב-2 באפריל שעסקה בפריקת קרונות דו קומתיים של חברת בומברדייה המיועדים להגיע לידי חברת רכבת ישראל נציין כי האנייה ועליה הקרונות הגיעה לנמל אשדוד ביום שני שעבר, ערב חג פסח, והיא עדיין ממתינה לכניסה לנמל ולפריקה.

 

האנייה, אשר היתה אמורה להיכנס לנמל אשדוד ביום רביעי האחרון, לא נכנסה לנמל ולא ידוע האם העיכוב נובע בשל המחלוקת שהתגלעה בין עובדי סקטור תפעול להנהלת הנמל בנוגע להצבת עובדים במשמרת הפריקה או בשל סיבה אחרת. נזכיר כי ועד התפעול של הנמל דרש להציב במשמרת הפריקה מנופאים ואתתים  למרות שעל גבי האנייה עצמה נמצאים מנופים מיוחדים. הוועד אף איים בעיצומים אם דרישותיו לא יתקבלו.

 

נזכיר כי בעקבות איומי הוועד פנתה הנהלת הנמל לבית הדין, באמצעות עו״ד יעקב מלישקיביץ ממשרד פיינברג ושות׳, בדרישה לקבל סעדים דחופים שיבטיחו כי עובדי סקטור התפעול לא יממשו את איומיהם להפסיק לפרוק אניות קרונות. בית הדין לעבודה קיבל את בקשת הנהלת נמל אשדוד והורה לעובדי התפעול לפרוק את קרונות הרכבת. בית הדין האזורי לעבודה קבע עוד כי שיבוץ העובדים לפריקת אניות הקרונות יהיה באחריות בלעדית של הנהלת הנמל.

 

מחברת נמל אשדוד נמסר כי האנייה ועליה קרונות הרכבת, ושמה Normed Antwerpen, תיכנס לנמל על פי התור התפעולי שנקבע לה, וכי על פי התכנון היא תיקשר מחר לרציף ותיכנס לעבודה ביום חמישי (מחרתיים).