עובדי נמל אשדוד: אם לא ייענו דרישותינו נדרוש לתפעל הנמלים החדשים

במסגרת המשא ומתן שהחל בין הנהלות הנמלים, נציגי המדינה ונציגי העובדים הכינו העובדים רשימת דרישות ארוכה הכוללת אי תשלום דיבידנד למדינה, תשלום אחזקת רכב, ביטוח בריאות ושיניים וכן הגדלת תשלומי הפנסיה והפרמיה לפנסיה


13:01 ,08.04.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פגישה רבת משתתפים שנערכה בבית ההסתדרות בתל אביב ערב החג הוסכם על הנוכחים כי הצדדים ייכנסו למשא ומתן אינטנסיבי מיד לאחר החג במטרה לסיים עד חודש יוני את גיבוש הסכמי העבודה החדשים בנמל אשדוד. נציין כי כל הצדדים שהשתתפו בפגישה, בהם מנכ״לי משרד האוצר והתחבורה, הביעו נכונות להגיע לסיום המו״מ בהקדם תוך נכונות להרגיע את מערכת יחסי העבודה הנוכחית שפוגעת בלקוחות ובמוניטין הנמל. 

 

נציגי הוועדים הגישו רשימת דרישות להנהלת חברת נמל אשדוד ולידי מערכת PORT2PORT הגיעה רשימת הדרישות של ועד ציוד מכני שנחשב לוועד הגדול והחזק בנמל ואשר מייצג למעלה מ-400 עובדים. 

 

נציין כי בראש ועד זה עמד בזמנו אלון חסן, אשר זוכה לפני חג הפסח מכל האישומים כנגדו, ובמהלך התקופה בה התקיים המשפט הוא הושעה מעבודתו בנמל אשדוד. נציין כי חסן ביקש להיכנס לנמל אשדוד יומיים לאחר זיכויו אולם הנהלת חברת הנמל מנעה את כניסתו, וככל הנראה החליטה כי כל עוד פסק דינו יישאר לא חלוט - הוא יישאר במעמד של עובד מושעה ולא יורשה לשוב לעבודה. על כך תהו ועדי העובדים: ״על סמך איזה בסיס משפטי מסרבת ההנהלה להכניס את חסן לנמל?״.

 

רשימת הדרישות של הוועדים כוללת פנסיה בשיעור של 60% מהשכר - מרגע הפרישה ועד גיל 67, אז היא תעלה כחוק ל-70% מהשכר הקובע. עוד דורשים העובדים תשלום עבור אחזקת רכב. בנוסף, הם דורשים הענקת גמול השתלמות עבור הכשרות מקצועיות, המהווה תוספת של 10% לשכר. הטבות נוספות הן הגדלת תקציבי התרבות והוצאת תקציבי הספורט מהם, וכן ביטוח שיניים וביטוח בריאות לכל עובד - על חשבון הנמל. 

 

בנוסף, ועל רקע החשש מהתחרות מול הנמלים החדשים, דורשים העובדים תשלום של 70% מהפרמיות גם אם כמות הסחורות העוברת בנמל תרד מ-5 מיליון TEU.

 

עוד דורשים העובדים הגנה על עובדי דור ב׳, כולל הגשת ערבויות של חברת נמלי ישראל  (חנ״י) כדי שאלה לא ייפגעו מהרפורמה. 

 

עוד דורשים העובדים שיפור בתשתיות הנמל לטובת עמידה בתחרות מול הנמלים החדשים וכן דורשים כי חברת נמל אשדוד לא תשלם דיבידנדים למדינה על מנת שכסף זה ישמש את חברת הנמל לטובת שדרוג תשתיות הנמל כגון העמקת רציפי הנמל, רכישת ציוד ועוד, וזאת על אף הצהרת הדירקטוריון לאחרונה על אישור תכנית השקעה אסטרטגית בשווי 1.5 מיליארד שקל על פני חמש שנים. 

 

נציגי הוועדים הצהירו כי הם מקווים שדרישותיהם ברפורמה ייענו, וציינו כי אם דרישותיהם לא ייענו הם ידרשו לתפעל את שני הנמלים החדשים שמוקמים בימים אלה בחיפה ובאשדוד. 

 

נזכיר כי שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ הבטיח בחודש יוני האחרון לעובדים רשת ביטחון לעשר שנים מתחילת התחרות, וזאת בתמורה לתכנית התייעלות נרחבת עליה ידונו הצדדים במהלך השבועות הקרובים.