שוקי סגיס התפטר

מנכ"ל חברת נמל אשדוד הודיע הבוקר על סיום תפקידו. סגיס נכנס לתפקידו בשנת 2005 עם יישום הסכם הרפורמה. סגיס נענה לבקשת הדירקטוריון להישאר בתפקיד עד לחודש נובמבר. היו"ר סיטרמן הודה לסגיס: "תחת מנהיגותו וניהולו של שוקי, השיגה החברה הישגים אדירים"


00:00 ,28.07.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

סוף עידן בחברת נמל אשדוד. שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד הודיע הבוקר בישיבת דירקטוריון על התפטרותו. סגיס נענה לבקשת הדירקטוריון להישאר בתפקיד עד לחודש נובמבר ואת תפקידו צפוי למלא, באופן זמני, יוסי בסן. כך נודע הבוקר למערכת PORT2PORT.

בדבריו בפני דירקטוריון החברה אמר הבוקר סגיס, בין השאר: "הגיע העת לומר שלום. ככל שבעלי המניות ירצו להסתייע בי ובידע שנצבר על מנת להוביל רפורמה לאומית אחראית ובת קיימא בנמלי ישראל, אשמח לעשות זאת. יש שותפים אמיתיים לרפורמה אמיתית. אפשר להביא להפרטת הנמלים בזמן קצר תוך תשואה מובטחת, משמעותית ומידית למדינת ישראל. ברצוני להודות לחברי הדירקטוריון , ההנהלה והעובדים על שיתוף הפעולה שהביא אותנו להישגים רבים, תמיד הנמל ואשדוד יהיו חלק בלתי נפרד ממני."

נזכיר כי שוקי סגיס (53) נכנס לתפקידו במרץ 2005 עם יישום הסכם הרפורמה הנמלים ופיצול רשות הנמלים לארבע חברות נמל נפרדות ולמעשה סגיס היה מנהלה הראשון של חברת נמל אשדוד במבנה החדש. קודם לתפקידו כמנכ"ל חברת נמל אשדוד כיהן סגיס כמנכ"ל חברת USR ELECTRONIC SYS. LTD. קודם לכן כיהן במספר תפקידים בכירים במגזר העסקי בין היתר במסגרת קבוצת "רד בינת" וחברת "סאיטקס".

יש לציין כי בתקופתו של סגיס שולם דיבידנד ע"י החברה למדינת ישראל בסך כולל של כ-390 מליון ₪. במהלך כהונתו ותחת ניהולו התפתחה התחרות בין נמלי הים בישראל, רציף היובל (איתן) הוקם, נחתמו הסכמי עבודה חדשים, יושמה הרפורמה בתעריפים, נכנסה לתוקפה מדיניות החלונות, יושמו טכנולוגיות סביבתיות מהמתקדמות בישראל, פותח עורף הנמל, הוטמעה מערכת ה- TOS ויושמה מדיניות של יצירת תמהיל עסקי מאוזן לחברה. ומאז 2005 החלו לפקוד את הנמל חברות ספנות רבות, מהגדולות בעולם.

בחודשים האחרונים עלו יחסיו של שוקי סגיס עם יו"ר החברה רו"ח גדעון סיטרמן על שרטון וככל הנראה היה זה אחד משיקוליו של סגיס לסיים את תפקידו. על כך אמר הבוקר סיטרמן עם הודעתו של סגיס: "במהלך עבודתנו המשותפת ידענו מחלוקות ואי הסכמות. על מקצועיותו, מסירותו ואהבתו של שוקי לתפקיד ולחברה אין ולא תהיה בינינו מחלוקת. בשמי, בשם דירקטוריון החברה, בשם עובדי חברת נמל אשדוד והנהלתה ובשם רבים במשק הישראלי, אני מבקש לומר לך תודה ".

רו"ח גדעון סיטרמן הוסיף: "תחת מנהיגותו וניהולו של שוקי, השיגה החברה הישגים אדירים. החברה שינתה את פני התחרות הנמלית בישראל וחברת נמל אשדוד השיגה נתחי שוק שכמוהם לא ידעה מעולם. השיפור ברמת השירות, הטמעת טכנולוגיה מתקדמת, חיבור לכלל ממשקי התפעול הפנימיים והחיצוניים לנמל, הובלת צעדי התייעלות ושקט תעשייתי הביאו את החברה לחיזוק איתנותה הפיננסית ולתמורה חסרת תקדים לבעלי המניות שלה.

"מעטים, אם בכלל, היו מתמידים שנים כה ארוכות בתפקיד התובעני בו שירת שוקי סגיס. אני מודע היטב לרגישותו הרבה של סגיס לשאלת אופן ביצוע ויישום הרפורמה המתוכננת בנמלי הים. אני יודע שרבים מאוד מקרב אנשי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד התחבורה צמאים לניסיון ולידע שלו גם בתהליך הזה."

כאמור, הבוקר (א') התכנס דירקטוריון חברת נמל אשדוד ואישר את בקשתו של שוקי סגיס. כל הדירקטורים התבטאו והביעו הערכה אישית גדולה לסגיס וצער על החלטתו.

הדירקטוריון יחליט בקרוב על ההליכים המתבקשים לאיתור ומינוי מנכ"ל חדש לחברת הנמל.