אדרי בפנייה לעובדי מחלקת ים בחיפה: ממליץ לסגור את ההסכם בהקדם

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות פנה בוידיאו לעובדים וטען כי תוך 30 יום המדינה תצא למכרז חיצוני לקבלת שירותי ניתוב וגרירה אם הגורמים המעורבים בהסכם לא יגיעו להסכמות. מחלקת ים בנמל חיפה: חנ״י אינה יכולה לספק שירותי גרירה


12:28 ,23.07.2019 מאת: מירב רונן

אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, פנה אתמול בוידיאו לעובדי מחלקת ים בנמל חיפה באמצעות סרטון שהעלתה ההסתדרות לאינטרנט, ודחק בהם לחתום על הסכם העקרונות שנחתם מול ההנהלה ומול משרדי הממשלה בדצמבר האחרון.

 

נציין כי הסיבה העיקרית להתמהמהות בחתימה היא אי הסכמתן של מחלקת הים בנמל חיפה לעבור לחברת בת של חנ״י שתיתן שירותי נמל לכלל מפעילי הנמלים במפרץ חיפה,  וזאת באופן בלעדי עד שנת 2054.

 

לטענת אדרי, תוך 30 יום המדינה תצא למכרז חיצוני לקבלת שירותי ניתוב וגרירה אם הגורמים המעורבים בהסכם לא יגיעו להסכמות. ״הזמן שלנו קצוב ואנחנו חייבים להגיע להסכם מהיר שייטיב איתכם וישמור עליכם״, אומר אדרי בסרטון.

 

אדרי מונה את ההישגים שכבר נרשמו תחת הסכם העקרונות הקיים בהם מעבר לחברת בת ממשלתית בבעלות חנ״י, בטחון תעסוקתי לעובדי דור ב׳ למשך 10 שנים, קבלת מענקים וכן  תחולה של ההסכמים הקיבוציים הקיימים למשך תקופה מסוימת.

 

צפו בסרטון שהעלה אבי אדרי:

 

 

״אנחנו רוצים לגמור את ההסכם על מנת שלא תישארו ב(חברת) הנמל - כי כשאתם נשארים בנמל (חברת הנמל, מ.ר) אתם נשארים בחברה מופרטת, אתם נשארים בחברה ש-50% מהעבודה שלה יורדת, ושככל הנראה לא תיתן שירותי ניתוב למספנות ישראל ולרציפים האחרים. לכן המקום הכי בטוח שלכם הוא בחברת בת ממשלתית שלעולם לא תופרט ותעבוד בבלעדיות עד 2054. התחייבות שלי״.

 

״לכן״, מסיים אדרי, ״הגיע הזמן שתעירו את הוועדים שלכם ותלחצו אותם לגמור הסכם כמה שיותר מהר, ולא, נמצא את  עצמנו לפני מכרז והשירותים הימיים יעברו לקבלנים חיצוניים. את זה אני לא אתן לאף אחד לעשות. אני פה בשביל העובדים והאינטרס שלי הוא לשרת אתכם״.

 

מחלקת ים בתגובה: חנ״י אינה יכולה להעניק שירותי גרירה

 

ממחלקת ים בחברת נמל חיפה נמסר בתגובה כי הודעתו של אדרי על יציאה למכרז חיצוני תוך 30 יום אינה נכונה ומטרתה להפחיד את הציבור. גורמים יודעי דבר ציינו כי הוועדים בנמל חיפה ואשדוד חוששים שההסתדרות תחתום על הסכמי רפורמה מעל ראשי העובדים כי בשטח קיימת התנגדות למשקיע אסטרטגי ויציאה של מחלקת ים מהנמל. בנוסף, לטענת הגורמים, בימים האחרונים מתחיל להיווצר מתח בנמל חיפה וזאת גם על רקע בחירתו של משה אלקובי ליו״ר ועד טרנספורט, אשר החליף את איל זלץ ואשר נחשב ל׳מיליטנטי׳ יותר מקודמו בתפקיד. 

 

עוד נמסר מעו״ד המייצג את מחלקת ים כי במסגרת בדיקת היתכנות מעבר עובדי הגוררות בנמל חיפה לחברת בת של חנ״י נמצא כי חנ״י אינה יכולה מטעם הגדרות תפקידה להעניק שירותי גרירה, כמו גם שחנ״י אינה יכולה להיות בעלים של חברת בת שתיתן שירותי גרירה, וזאת על פי סעיף 17 לחוק רספ״ן האומר ״תאגיד מוסמך לא יחזיק זכויות כלשהן בתאגיד מוסמך אחר״.