אושרה תכנית חזית הים העירונית לנמל חיפה

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את התוכנית שמטרתה העיקרית היא חיבור חיפה לים תוך פינוי חלק משטחי הנמל


11:49 ,02.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (ג') את תוכנית חזית הים העירונית בחיפה. מטרתה העיקרית של התוכנית היא לחבר את העיר חיפה לים תוך פינוי חלק משטחי הנמל הקיימים. החיבור יתבצע באמצעות הקמת חזית ים עירונית תוססת ופתיחתה לציבור בחלקו המערבי של נמל חיפה. במסגרת התוכנית יתבצע שיקום ושימוש חדש של המבנים הקיימים (מחסני הנמל) לשימוש מסחר, בילוי, שטחי ציבור ותרבות.

 

אביגדור יצחקי, יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה: "התוכנית לחזית הים העירונית בחיפה תהפוך את חיפה לעיר חוף ברמה בינלאומית ואנו גאים לאשר אותה. התוכנית תעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג, אשר התמודדו בהצלחה עם אתגר דומה של הפיכת נמל תעשייתי לשטח ציבורי חי ומשגשג".

 

על פי התוכנית, שטחי הנמל הישנים יחודשו וייפתחו לכלל הציבור כך שהנמל יהפוך למוקד בילוי ונופש תוסס, המושך ציבור רחב ומעודד התחדשות עירונית. בתחום הנמל שימושים מעורבים בהם: מסחר, בילוי, תעסוקה ותיירות שירוכזו במוקדי פעילות בצירי ההליכה שלאורך קו החוף.

 

פתיחת הנמל תתבצע בשלבים כך שרציפי הנמל המערבי עתידים להתפנות בהדרגה משימושי נמל, למעט נמל הנוסעים שימשיך לפעול.

 

התוכנית כוללת מתן עדיפות לשטחים פתוחים לציבור הרחב הכוללים טיילת חוף רחבה ורציפה, כיכרות ורחבות המתחברות למרקם העירוני הגובל- המושבה הגרמנית והעיר התחתית, לרבות המשך הטיילת מערבה עד התחברותה לשכונת בת גלים. כמו כן, תישמר הרציפות בין העיר לחזית הים העירונית באמצעות הוספת חיבורים להולכי רגל ורכב.