האניה "רויאל איריס" עוברת לאשדוד

זאת החל משנת 2012. במנו ספנות מנמקים את ההחלטה בדמי עגינה גבוהים. "אין ברירה וחייבים לקבל החלטות גם אם הן לא קלות עבורנו", אמרו במנו. נמל חיפה בתגובה: בניגוד לנאמר, נמל חיפה זוכה לתנופה חסרת תקדים בתחום אניות הנוסעים. מנו נהנתה משירות מסור והנחות מפליגות


00:00 ,31.10.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת "מנו ספנות", אשר מיום היווסדה עשתה שימוש בנמל חיפה כנמל הבית לאוניות הנוסעים שלה, החליטה להעתיק את פעילותה של אניית הנופש "רויאל איריס" לנמל אשדוד. זאת החל משנת 2012. ככל הידוע, מדובר בכ- 50% מפעילות הפלגות הנופש של חברת מנו והחלטה זו צפוייה להשפיע על עסקים רבים באזור חיפה והצפון אשר סיפקו שירותים לחברת מנו ספנות ושיסופקו מעתה על ידי עסקים באזור המרכז.

בחברת מנו ספנות נימקו את ההחלטה בכך שלטענתם השלשת תעריפי העגינה מביאה לפגיעה בתיירות הפלגות הנופש ובתיירות הנכנסת. בחברה הוסיפו כי ספינות נופש זרות נמנעות מלעגון בישראל בשל תעריפי העגינה המוגזמים ביחס לשאר הנמלים באזור. "תעריפי העגינה בישראל גבוהים פי שלוש ויותר, מכל נמל של מדינה אחרת וזאת ללא כל הצדקה", ציינה דוברת חברת מנו.

"חברת מנו ספנות אוחזת בשנים האחרונות בציפורניים, כפטריוטים חיפאים, שהפלגות אוניות הנוסעים ימשיכו לצאת מחיפה. אך לצערנו, אי אפשר להיות פטריוט בודד כשאתה לבד במערכה, כשאין לך סיוע מכל הגורמים שתפקידם לסייע ולעזור למניעת ההגירה השלילית מחיפה למרכז הארץ. אין ברירה וחייבים לקבל החלטות גם אם הן לא קלות עבורנו".

נמל חיפה בתגובה: חברת מנו נהנתה מהנחות מפליגות

נמל חיפה מסר בתגובה כי: "נמל חיפה מעמיד מזה שנים את שירותיו המסורים לרשותה של חברת מנו ספנות,יחד עם זה שענף הנוסעים היה גרעוני לנמל חיפה בהיקף של עשרות מליוני שקלים. בשנה האחרונה, לאחר מימוש הרפורמה בתעריפים עליה החליטו משרדי האוצר והתחבורה, רפורמה שתיקנה עיוותים רבים בתעריפים שהיו נהוגים במשך שנים רבות, העניקה חברת נמל חיפה הנחות מפליגות לחברת מנו גם בעגינת החורף וגם במהלך הפלגות הקיץ".

עוד נמסר מנמל חיפה כי "אנחנו שמחים מאוד לומר שבניגוד מוחלט לנאמר ע"י חברת מנו, נמל חיפה והעיר חיפה זוכים בימים אלו לתנופה חסרת תקדים בתחום אוניות התיירים שמציפות את נמל חיפה ואת העיר חיפה, ומספקות תעסוקה לאלפי עובדים ועסקים. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו לנמל חיפה 94,332 תיירים, זינוק של 110 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. שיעור זה צפוי אף לעלות לאור עשרות האוניות של החברות הגדולות בעולם שיפקדו את נמל חיפה בשלושת החודשים האחרונים של השנה, רבות מהן יישארו יומיים בחיפה".

"יתרה מכך, במהלך החורף תשוב ותפקוד את נמל חיפה אוניית הפאר הענקית MSC Magnifica‏ והיא תעלה מאות נוסעים ישראלים לקרוזים בים התיכון בכל אחת מפקידותיה בחיפה. חגיגת אוניות הנוסעים של החברות הגדולות בעולם צפויה להימשך גם בשנה הבאה, ובכך לתרום רבות לכלכלת ישראל בכלל ולאזור חיפה והצפון בפרט".