ההסתדרות למדינה: יש לקיים עמנו מו״מ בנוגע להסרת ההגבלות על מספנות ישראל

יו״ר ההסתדרות הגיב על כוונתה של המדינה להסיר את מגבלת 5% וכתב לנציגי המדינה כי יש בידו מכתב של מנכ״ל חברת נמל חיפה המתריע מפני הנזקים הצפויים לנמל כפועל יוצא מהיוזמה. מתריע: ״פעולה חד צדדית לשינוי המגבלות תפקיע את תניית השקט התעשייתי״


14:21 ,24.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר ההסתדרות ארנון בר דוד הגיב כבר ביום חמישי למכתבן של רשויות המדינה בנוגע להסרת מגבלת הפעילות של 5% מכלל הסחר הימי הישראלי על מספנות ישראל במכתב משלו לרשויות המדינה, ובו דרש לקיים עם ההסתדרות משא ומתן בנושא תוך שהוא מגדיר את כוונת המדינה כ״פריצה נוספת של שוק ניטול המטענים לתחרות בלתי מבוקרת״ (ר׳ לינק לידיעה).

 

בר דוד כותב במכתבו למשרדי האוצר והתחבורה כי ״מדינת ישראל דרשה בשנת 2005 מהסתדרות, וקיבלה, התחייבות קונקרטית לשקט תעשייתי ביחס למגבלות הניטול שהוטלו בנספח מספנות ישראל כל עוד הן תיוותרנה על כנן. מדינת ישראל וחברת מספנות ישראל נהנו מהסכמת ההסתדרות לניטול המטען בנמל המספנות, ומהשקט התעשייתי לגביו התחייבה ההסתדרות ב-17 השנים שחלפו ממועד חתימת ההסכם״.

 

בר דוד הגיב על כוונתה של המדינה להסיר את המגבלות וכתב כי ״מסגרת ההתייחסות אליה שגויה. על פי דין, שינוי בתניה המהווה חלק ממערך ההסכמות הקיבוצי טעון קיום משא ומתן עם הצד השני להסכם. לא ניתן להוציאו אל הפועל בהודעה חד צדדית ואו לאחר ׳בקשה למתן התייחסות בכתב׳ כלשון המכתב ששלחתם״.

 

בר דוד טוען עוד במכתבו למשרדי האוצר והתחבורה כי מצוי בידי ההסתדרות מכתב של מנכ״ל חברת נמל חיפה המתריע מפני הנזקים הצפויים לנמל כפועל יוצא מהיוזמה - נזקים העלולים להשליך על רווחת עובדיו וביטחונם התעסוקתי. בר דוד מציין כי ״לא נוכל להסכים לקידום היוזמה מבלי שקשיים אלו, בין היתר, יבואו על פתרונם״.

 

בר דוד דורש בסיום מכתבו לזמן בדחיפות ישיבות משא ומתן לדיון ביוזמה החדשה טרם הוצאתה אל הפועל, ומתריע כי ״פעולה חד צדדית לשינוי המגבלות תפקיע את תניית השקט התעשייתי הכרוכה בהן על כל המשתמע מכך״.