המכוניות חזרו לנמל חיפה

לאחר תקופה ארוכה נפרקו השבוע למעלה מ-400 מכוניות בנמל, שממשיך בהיערכות לקראת קליטת מכוניות נסופות


00:00 ,01.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אחרי תקופה ארוכה של הכנות ודיונים, ולאור פניותיהם של רוב יבואני הרכב בישראל, החלה השבוע פריקת כלי רכב בנמל חיפה. הפעילות החלה בלילה שבין שבת לראשון, כשמאות כלי רכב פרטיים של חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן לישראל, נפרקו משתי אוניות שעגנו בנמל.


קבוצת המכוניות הראשונה נפרקה מהאונייה FIDESהשייכת לחברת הספנות גרימלדי, המיוצג בישראל על ידי חברת אלאלוף. במוצאי שבת נקשרה האונייה לרציף המרכזי, בסמוך לטרמינל הנוסעים. צוותים של חברת ג. דניאל הורידו מסיפונה 86 מכוניות פיז'ו, בעיקר מדגמי 107 ו-207. במשמרת א' של יום ראשון העבירו עובדי נמל חיפה את המכוניות לשטח האחסון המיוחד,שהוקצה בעומק מערב הנמל, בסמוך לשער בת גלים, ומכונה "שטח U".

בלילה שבין שני לשלישי נפרקו כ-350 כלי רכב נוספים, הפעם מדגמי סיטרואן, מהאונייה CALA PARADISO, שמיוצגת בישראל על ידי החברה הסקנדינבית. האוניות פורקו מהאונייה בתחילת משמרת ג' בסיוע רמפה מיוחדת שנשכרה על ידי הנמל. גם מכוניות אלו הועברו ל"שטח U", ויצרו מחזה שלא נראה מזה שנים רבות בנמל חיפה.

בנמל חיפה ממשיכים להיערך לפניות המרובות של יבואני רכב נוספים ולהיערך תפעולית להגעת מכוניות נוספות. פעילויות ההכנה כוללות הכשרת מקומות אחסון נוספים לאלפי מכוניות.

סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בנמל חיפה איל דונסקי: "כמו בכל תחומי הפעילות, נמל חיפה ערוך ומוכן לתת את השירות המיטבי ללקוחותיו. בחודשים האחרונים, מרבית יבואני הרכב יצרו קשר ישיר עם הנמל, במטרה לבדוק את יכולותינו בתחום הפריקה והטעינה של רכבים. אנו שמחים מאוד לתת מענה ראוי לצורך זה של היבואנים. יש לציין במיוחד את עובדי הנמל, שנרתמו במרץ ובהתלהבות לביצוע הפרויקט. אנו צופים שרכבים רבים נוספים ייפרקו בנמל במהלך 2012 והלאה וממשיכים להיערך להכשרת שטחי אחסנה נוספים".