הצלחה לשילוב ממגורות דגון בפרויקט "לילה טוב" של חנ"י: כ-9,000 משאיות עברו מהיום ללילה

במסגרת הפרויקט ניתן תמריץ כספי ליבואנים וליצואנים לשנע משאיות ללילה, על מנת להפחית את עומסי התנועה בכבישים ואת זיהום האוויר


00:00 ,18.04.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

עשרה חודשים מאז שולבו ממגורות התבואה דגון במסגרת מיזם "לילה טוב", שנועד להסיט תנועת משאיות משעות היום ללילה, קפץ שיעור פעילות פריקת המטען למשאיות בממגורות לכדי 20% מסך כלל הפעילות.

המשמעות היא שבמהלך תקופה זו הוסטה נסיעתן של 8,802 משאיות (כ-50 משאיות בממוצע בלילה) מכבישי הארץ והעיר חיפה משעות היום העמוסות לשעות הלילה, תוך הפחתה משמעותית בעומסים בכניסה לחיפה והפחתת בזיהום האוויר. יצוין כי בלילות עמוסים מגיעה כמות המשאיות לכדי 130-140 משאיות בלילה.

שינוע המשאיות ללילה הושג הודות לתמריץ כספי בשיעור של 100 שקל שמקבלים יבואני התבואה והגרעינים בעבור הסטת כל משאית לקליטת מטען מהממגורה לשעות הלילה. בטרם שולבו הממגורות במיזם נרשמה פקידת משאיות זניחה בשעות הלילה.

מיזם לילה טוב, בהובלת חברת נמלי ישראל (חנ"י) ומשרד התחבורה נועד לקדם את הסחר הישראלי ולייעל את השרשרת הלוגיסטית באמצעות מיצוי מיטבי של תשתיות נמל הזמינות גם בשעות הלילה והנעה מהירה של המטענים בכבישים פנויים ונטולי עומסים.

מתחילת המיזם ועד כה שולם תמריץ כספי בהיקף של כ-5.5 מיליון שקל ליבואנים וליצואנים שפעלו בלילה. מתוך סכום זה, שולמו 4.5 מיליון שקל ליבואנים וליצואנים שמשנעים מכולות שפקדו את נמלי חיפה ואשדוד ומיליון שקל לאלה שפקדו את ממגורות דגון.

החיסכון השנתי הישיר הצפוי למשק, עם הסטת 25% מסך תנועת המשאיות משעות היום ללילה נאמד בכ-47 מיליון שקל.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן: "המיזם הוא אחד משורת מיזמים, שנועדו לתת פתרונות לעומסים הקיימים בכבישי הארץ ולייעול שינוע המטענים. בין המיזמים הנוספים גם הקמת מסוף לרכבת מטענים באשדוד וסיוע בתכנון מערכי תחבורה וכבישים באזור הנמלים. הצטרפות מסיבית של יצואנים ויבואנים למיזם לילה טוב תאפשר הפעלה אופטימלית של תשתיות נמל ותיקות, תפחית באופן מהותי את תנועת המשאיות הכבדות בכבישי הארץ בשעות היום העמוסות, ובהתאמה תפחית את זיהום האוויר ואת העומסים התחבורתיים. הציבור כולו יצא נשכר.אנו מאמינים שניתן לשנות את תמונת המצב הקיימת".