השר כץ על החלטת הוועדה המחוזית חיפה: צעד נוסף וחשוב למימוש הרפורמה

שר התחבורה בירך על החלטת הוועדה המחוזית חיפה אשר אישרה את התוכנית להפעלת נמל המפרץ בחיפה וציין כי נמל המפרץ יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו מקומות תעסוקה, כבישים ומרלו״גים מתקדמים


13:49 ,20.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

שר המודיעין והתחבורה ישראל כץ בירך על החלטת הוועדה המחוזית חיפה אשר אישרה את התוכנית להפעלת נמל המפרץ בחיפה המוקם בימים אלו ואמר כי מדובר בצעד נוסף וחשוב למימוש הרפורמה בנמלים ולתחילתה של תחרות אמיתית ויצרנית בענף הנמלים. עוד הוסיף כי נמל המפרץ יאפשר את חיזוק מטרופולין חיפה ויביא עמו מקומות תעסוקה, כבישים חדשים ומרכזים לוגיסטיים מתקדמים.

 

במסגרת התוכנית שאושרה, המקודמת על ידי חברת נמלי ישראל, נקבעו הוראות הבינוי, זכויות בנייה והתנאים להקמת המבנים בנמל המפרץ על ידי החברה הבינלאומית שנבחרה להפעלתו, SIPG מסין. החברה הפועלת בעיקר באזור המזרח הרחוק הינה מהחברות המובילות בעולם בתחום הפעלת מסופי מכולות והיא מפעילה, בין היתר, מסופי מכולות בנמל הגדול בעולם, נמל שנגחאי. ההיקף הכולל של שינוע המכולות במסופי החברה לשנה הוא כ-40 מיליון מכולות.

 

נמל המפרץ צפוי להתחיל לפעול במחצית הראשונה של שנת 2021. ביוני 2018 נמסר לחברת ההפעלה שטח בגודל של כ-185 דונם לצורך היערכותם להקמת התשתיות התפעוליות הנמליות.