לקראת ההפרטה: עובדי מסוף הכימיקלים חיפה עוברים לחנ״י

נחתם הסכם להעברת עובדי מסוף הכימיקלים מנמל חיפה לחברת נמלי ישראל. מנכ״ל חנ״י יצחק בלומנטל: ״מקבלים בזרועות פתוחות את עובדי מסוף הכימיקלים. המעבר הוא נדבך נוסף בדרך ליעדים הרבים שאנו מציבים למען התנהלות יעילה וטובה עבור האזרחים והמשק הישראלי״


10:53 ,12.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק מההיערכות להפרטת נמל חיפה נחתם היום הסכם להעברת העובדים מנמל חיפה לחברת נמלי ישראל בהשתתפות חברת נמלי ישראל, נמל חיפה וההסתדרות. כחלק מההסכם, עובדי מסוף הכימיקלים בנמל חיפה, שהאחריות הכוללת לתפעולו מועברת לידי חברת נמלי ישראל, ימשיכו להנות מכל התנאים, ההגנות והזכויות שהושגו למענם בנמל חיפה.

 

בהתאם להסכם, עובדי המסוף יועברו לחנ״י תוך שמירה על רצף זכויותיהם והגנה על ההטבות שהושגו עבורם במסגרת ההסכמים בנמל חיפה, לרבות הסכמי שכר, תנאי פרישה, תנאי רווחה והגנה משפטית. המשמעות היא שכל אחד מהעובדים העוברים יקלטו בחברת נמלי ישראל באותה דרגת שכר, ותק, היקף משרה ובאותו תפקיד שבו היה במסוף הכימיקלים ערב המועד הקובע ובהתאם לזכויותיו לפי המערך ההסכמי שחל עליו בנמל חיפה.

 

מטעם חברת נמלי ישראל חתמו על ההסכם יו״ר הדירקטוריון עוזי יצחקי, מנכ״ל החברה יצחק בלומנטל וראש אגף משאבי ניהול יצחק שטיינברג. מטעם ההסתדרות יו״ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה אלון ויס. ומנמל חיפה, יו״ר חברת הנמל, אשל ארמוני, סמנכ|לית משאבי אנוש דלית ביזן וסמנכ״לית הכספים שירלי הרוש.

 

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: ״אנחנו מקבלים בזרועות פתוחות את עובדי מסוף הכימיקלים. המעבר הוא נדבך נוסף בדרך ליעדים הרבים שאנו מציבים למען התנהלות יעילה וטובה יותר עבור אזרחי מדינת ישראל והמשק הישראלי בכללותו. אני מודה לשותפיי מהסתדרות העובדים ונמל חיפה על שיתוף הפעולה״.

 

יו״ר דירקטוריון חברת נמלי ישראל, עוזי יצחקי: ״אני גאה ומברך את הצדדים והעובדים על ההסכם אליו הגענו - לאחר מו״מ יעיל ומהיר. היום אנו יוצאים לדרך משותפת, יחד עם עובדיי החברה החדשים – כאשר לנגד עינינו טובת הכלכלה הלאומית והסחר של מדינת ישראל״.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: ״חתמנו על עוד הסכם המעביר פעילות מחברה לחברה, תוך שמירה על זכויות עובדי מסוף הכימיקלים ועתידם הכלכלי והתעסוקתי. אני מברך ומודה לכל מי שסייע לקדם את המו״מ להסכם״.

 

בחתימה על ההסכם השתתפו גם: עו״ד גלי שטיינברג ראש תחום בכיר מרחבים, בלשכה המשפטית לאיגוד מקצועי בהסתדרות. כמו כן, עו״ד דרור גל מטעם חנ״י, ביאן וואתאד ודניאל ויצמן מטעם רשות החברות. ומטעם הממונה על השכר במשרד האוצר טלי אוברמן.