לראשונה בישראל: אנייה בקיבולת 14,000 TEU תיקלט בנמל חיפה

בתחילת דצמבר תפקוד את נמל חיפה האנייה MSC PALOMA כחלק מהשירות השבועי של ברית 2M. האנייה תיקשר בחלקו הצפוני של מסוף הכרמל לשם מועברים כעת שני עגורני גשר חדשים


13:53 ,28.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בעוד פחות משבועיים תפקוד את ישראל לראשונה אנייה בעלת קיבולת של 14,000 TEU.

 

האנייה MSC PALOMA תגיע לנמל חיפה בשמונה בדצמבר כחלק מהשירות השבועי של ברית ה-2M. האנייה, באורך של כ-370 מטר וברוחב של 51 מטרים, תיקשר בחלקו הצפוני של מסוף כרמל לשם מועברים כעת שני עגורנים גדולים חדשים שהותקנו ברציף.

 

 

למעשה, מבצע חסר תקדים התרחש אתמול בבוקר בנמל חיפה - מבצע שהתאפשר הודות להיחלשות הרוחות המזרחיות. הראשון מבין עגורני הענק החדשים של מסוף הכרמל הועבר למיקומו הסופי בחלקו הצפוני של המסוף. במשך מספר שעות במהלך הבוקר, כשהוא נישא על פני מתקן מיוחד, הוזז העגורן למקומו. תחילה נע העגורן לאורך הרציף, וכאשר התקרב לעגורנים הקיימים במסוף, הוסע העגורן החדש הצידה כדי לאפשר לעגורנים הוותיקים לחלוף על פניו. בסיום, סובב שוב העגורן למקומו הסופי. הליך דומה צפוי להתרחש בעוד שבוע בדיוק עם העגורן החדש השני.

 

בחודש שעבר ציין מנדי זלצמן, מנכ"ל חברת נמל חיפה, בכנס לקוחות של הנמל כי: ״אנו נמצאים בשיאה של הצטיידות חסרת תקדים לשיפור השירות. אין עוד טרמינל בעולם שהשקיע כמונו, קרוב ל-600 מיליון ש״ח בציוד חדיש למען לקוחותיו״.

 

כעת, כאמור, מחכים בנמל לדבר האמיתי - לאניית ענק בנפח 14,000 TEU שתגיע בתחילת דצמבר.

 

מחברת נמל חיפה נמסר עוד כי בחודשים האחרונים נבנים במסוף הכרמל חמישה עגורנים חדשים, 3 עגורנים לאזורי האחסנה של המסוף של חברת Cone Cranes  שישלימו מערך של 15 עגורנים בשטח האחסנה של המסוף, ובעיקר שני עגורני הגשר הענקיים שתפקידם לפרוק ולטעון אניות בקו המים, הגדולים בישראל, של החברה הגרמנית Kocks.

 

כאמור, עגורני הגשר החדשים מיועדים לשינוע מכולות מאניות מכולה ברוחב של עד 21 מכולות, כלומר, אניות ענק של עד 14,000 TEU.