מהיום ניתן להצטרף לשייט באוניות פאר מנמלי ישראל

לאחר למעלה מעשר שנים, קיבלה MSC אישור להעלות נוסעים ישראלים על אוניותיה בנמלי ישראל. בחיפה מצפים לעלייה ניכרת בכמות התיירים שיעברו בנמל השנה


00:00 ,10.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

היום בבוקר, קצת לפני השעה 07:00 נקשרה אל הרציף המרכזי בנמל חיפה אוניית הפאר MSC Magnifica. מבטן האוניה, שיצאה מוונציה ועברה באלכסנדריה לפני בואה לחיפה, יצאו קרוב ל-3000 תיירים ואלו נסעו מיד בעשרות אוטובוסים לסיור ברחבי הגליל ובירושלים.

מחברת נמל חיפה נמסר כי, החידוש המעניין הוא האישור שקיבלה חברת MSC להעלות נוסעים ישראלים על האוניה כבר מנמל חיפה, ובכך לחסוך את הטיסה לנמל בחו"ל (כפי שהיה נהוג עד כה) כדי לזכות בשייט על גבי אוניה ברמה עולמית. בכך יוכלו הישראלים לחסוך זמן יקר של טיסות וגם כמה מאות דולרים.

למעשה מאז תקופת האינתיפאדה השניה בוטלה עליית נוסעים ישראלים על אוניות בינלאומיות מנמלי ישראל. רק באחרונה, לאור הכוונה להרחיב משמעותית את הפקידות של אוניות פאר בנמל חיפה התקבל אישור מחודש לעניין משירותי הביטחון והספנות בישראל.

עוד נמסר כי, לאור הסכמים של נמל חיפה עם חברת MSC ישראל, כמו גם עם חברת Royal Caribbean, צפויה לגדול כמות התיירים שיגיעו לנמל חיפה ב-2011 בעשרות אחוזים.

ה-Magnifica שתפקוד את נמל חיפה שוב ב-21 בינואר, ופעמיים נוספות בחודש בפברואר, היא אוניה חדשה שערכה את הפלגת הבכורה שלה בחודש מרץ 2010. בנייתה עלתה כ-550 מיליון דולר. אורכה 294 מטרים והיא כוללת 15 קומות בהם ניתן לשכן 3,600 נוסעים. צוות האוניה מונה כ-1000 איש. בין האטרקציות הבולטות בה: אולם תיאטרון בן 1400 מקומות, באולינג, ספא בגודל של 1600 מ"ר ואולם קולנוע תלת מימד.

עדני סימקין, מנכ"ל MSC ישראל, שהתארח היום באוניה בזמן שהייתה בחיפה, הביע תקווה להמשך שיתוף פעולה פורה עם נמל חיפה, ולהרחבה משמעותית של קווי אוניות הנוסעים של MSC בישראל.

מנדי זלצמן מנכ"ל נמל חיפה מסר כי "תחום התיירות הימית באוניות כגון המגניפיקה חשוב לנו מאוד בעיקר מתוך ראייה כוללת של טובת המדינה והכנסותיה מתיירות חוץ. אנחנו עושים ככל יכולתנו להרחבת הפעילות, ואנו תקווה כי גם המדינה תעודד את הנושא שנמצא כעת בתנופה גדולה"