עשרות גופים מגלים עניין בהקמת הרכבת לאילת

חברות ישראליות ובינלאומיות מעונינות להקים את קו הרכבת לאילת, בעקבות הבקשה לקבלת מידע שפרסם שר התחבורה, ישראל כץ. מועד אחרון להגשת RFI להקמת הקו נקבע ל-28 בפברואר 2011


00:00 ,09.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשרד התחבורה נמסר כי, ישנה התעניינות בינלאומית, חסרת תקדים בהקמת קו הרכבת לאילת. למעלה מ-70 חברות וגופים בינלאומיים וישראליים מגלים עניין בהקמת קו הרכבת המהיר לאילת, בעקבות הבקשה לקבלת מידע (request for information) שפרסם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ לביצוע הקו.

מדובר בעשרות חברות ממדינות שונות בעולם, בהן: ספרד, אוסטרליה, בריטניה, הודו, צרפת, סין, פורטוגל, גרמניה, איטליה, קוריאה הדרומית, קנדה, ארה"ב ועמאן וכן גופים נוספים המתמחים בהקמת רכבות בעולם.

עוד נמסר כי, המועד האחרון להגשת המידע (RFI) להקמת קו הרכבת לאילת נקבע ל-28 בפברואר 2011. עם פרסום הבקשה בעיתונות הזרה בשבוע הקרוב צפויים גופים זרים רבים להצטרף להגשת הבקשות לקבלת מידע לביצוע הקו.

"מדובר בתוכנית שתקרב את הפריפריה למרכז ותקצר את זמני הנסיעה לאילת, באופן משמעותי ביותר ותביא לשינוי במפת התחבורה בישראל" אמר כץ.

פרסום ה-RFI נועד לבחון את ההתעניינות והיכולת של הסקטור הפרטי בסלילת קו הרכבת לאילת, וכן את אופן שיתופו במימוש הפרויקט. מדובר בתכנון, הקמה, מימון והפעלה של קו הרכבת לאילת.

נזכיר כי, על פי התוכנית שמקדם השר כץ תוקם מסילת ברזל כפולה מצין ועד אילת, באורך של כ-170 קילומטר. תוואי המסלול כולל 63 גשרים, באורך של 4.5 קילומטרים ו-5 מנהרות באורך כולל של 9.5 קילומטרים. אורך המסילה מתל אביב ועד אילת יהיה 350 קילומטר.

בנוסף לקו המהיר תל אביב- באר שבע- אילת תופעל רכבת מאספת שתעבור בשמונה תחנות שיוקמו בסמוך ליישובי הערבה: חצבה, מרכז ספיר, פארן, יהל, יוטבתה ותימנע, בסמוך לשדה התעופה המקודם בימים אלה, וכן בשחורת ואילת.

מסילת הרכבת לאילת תשמש גם להובלת מטענים, מנמל אילת ישירות למרכז הארץ. מדובר במטענים של כימיקלים ודשנים שישונעו מאזור הנגב וים המלח ישירות לנמל אילת, וכן בכלי רכב שישונעו באמצעות הרכבת מאילת למרכז הארץ.