נמל חיפה קיבל אישור רשמי כאתר נגיש מהנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות של משרד המשפטים.
לאחר הליך ממושך, שהושקעו בו משאבים רבים וביקורות של הנציבות, הודיע משרד המשפטים לנמל חיפה בסוף השבוע האחרון, כי החברה עמדה במלוא הדרישות על פי חוק להתאמות הנגישות לאנשים עם מוגבלות בטרמינל הנוסעים, אותו פוקדים מידי שנה מאות אלפי נוסעים ותיירים.
כחלק מההתאמות, הותאמה הכניסה לטרמינל לבעלי מוגבלות, המעליות הותאמו, כולל התראות קוליות, הוספה ושודרגה עמדה מיוחדת לאנשים עם מוגבלות על פי התקן הנדרש, נבנה כבש הרמה מיוחד לצורך מעבר של אנשים עם מוגבלות מהרציף לאונייה, והוספו עזרים קוליים וחזותיים בטרמינל עצמו.
חברת נמל חיפה, בשיתוף חברת מנו ספנות וסוכני האונייה המלווים את פעילות אוניות התיירים, מבטיחים בכך מעבר נעים ונגיש לכל אדם בעת עליה או ירידה מאוניות הנוסעים המיועדות לקהל הישראלי, ועבור כל תייר המגיע באונייה מחו"ל לביקור וסיור בחיפה.
את פרויקט ההנגשה ביצעו אנשי אגף הבינוי של נמל חיפה בראשותו של דורון לבב ואלכס מולר, מהנדס התחזוקה באגף, בליווי של מנהל טרמינל הנוסעים וממונה הביטחון ירון קליין ועו"ד שחר יובל, עוזר היועץ המשפטי בנמל חיפה.
קליין: "טרמינל הנוסעים נערך על פי כל דרישות הנציבות. כיום אנו נותנים מענה מלא לתנועת אנשים עם מוגבלות וכאלו הזקוקים לסיוע".