פשרה בנוגע לתנועת המשאיות בעיר התחתית של חיפה

לפי הסכם הפשרה בוטלו המגבלות שהטילה עיריית חיפה בינואר על תנועת משאיות התבואות בעיר התחתית בחיפה, והחל מ-15 בנובמבר תחודש תנועת המשאיות ללא הגבלה. אלי סיון: סאגה מיותרת


12:54 ,07.11.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

בתחילת השבוע ניתן תוקף של פסק דין להסכם הפשרה בעתירה שהגיש איגוד משתמשי התובלה הימית בתפזורת של תבואות ומספוא ב-8 בפברואר השנה, באמצעות בא כוחו, עו"ד דקל ברוקמן, לביטול ההגבלות על תנועת המשאיות בעיר התחתית בחיפה, רבע משעות היממה – בשעות הבוקר ובשעות אחה"צ.

 

לפי הסכם הפשרה בוטלו הלכה למעשה המגבלות שהטילה עיריית חיפה בינואר על תנועת משאיות התבואות בעיר התחתית בחיפה, כחלק מהתוכנית הלאומית להפחתת הזיהום במפרץ חיפה, והחל מיום 15.11.2016 תחודש תנועת משאיות אלה – על פי מתווה ההסדר – בכל שעות היממה.
 

עו"ד ברוקמן מבהיר כי: "ההסדר הנוכחי הינו הסדר ביניים. בסיומו מתעתדת העירייה להחיל במקום המגבלות במתכונתן הנוכחית, כחלק מתוכנית אוויר נקי עדכנית לתנועת רכב בלתי מזהם בעיר התחתית. מאחר שככלל המשאיות המובילות תבואות אינן מזהמות, לא נותר תירוץ אמיתי להשארת המגבלות הנוכחיות על כנן. האיגוד שמח שהמאבק שניהל בשם חבריו הוביל לפתרון החשוב, המתבקש וההגיוני".

 

ברקע ההחלטה שהתקבלה אמש מאבק שניהלו חברי האיגוד כנגד השבתת הוצאת התבואות ממגורות דגון ושילוחן ללקוחות הקצה במשך 6 שעות ביממה, וזאת חרף העובדה שהממגורות פועלות ללא הפסקה, 24 שעות ביממה, 6 ימים בשבוע כדי לעמוד בצרכי ההזנה של האוכלוסייה ושל משק החי בישראל.

 

אלי סיון, יו"ר האיגוד מבהיר: "באמצעות ממגורות דגון מטופלים כ-3.25 מיליון טון גרעינים מיובאים, המהווים כ-60% מהתבואות שצורך המשק הלאומי בישראל. שינוע הגרעינים מתבצע ברובו על ידי משאיות, המובילות לרוב 40 טון גרעינים כל אחת. להגבלות התנועה, שהוטלו בינואר, היו השלכות על שרשרת ייצור המזון לאדם ולחי בישראל. לדאבוננו, טרם הטלת ההגבלות לא בוצע הליך בדיקה מקדמי כלשהו עמנו, לא נקבעו סדרי עדיפות לאומיים ולא גובשו ויושמו פתרונות חלופיים מתאימים. האבסורד הוא שאילו מישהו היה טורח לבדוק איתנו מראש, היה מגלה, מלכתחילה, כי לפי התקנים, המשאיות, שמובילות את מטעני הגרעינים - אינן מזהמות. זהו גורם שהיה ידוע מראש, רק אף אחד לא הסכים להקשיב לנו.

 

"פנינו בשעתו בדחיפות בעניין לראש הממשלה ולשרים הנוגעים בדרך, ומשלא נענינו – נאלצנו לפנות לערכאות משפטיות. עברנו שמונה חודשים מיותרים של התנהלות משפטית והוצאות לכל הצדדים (עיריית חיפה, נמל חיפה, חברת יפה נוף – האמונה על הסדרי התנועה בחיפה ואנחנו חברי האיגוד). עם קצת שכל ישר, אפשר היה למנוע את הסאגה הזו ולהגיע ישירות עמנו להסדרים מתאימים, מבלי לאלץ אותנו לפנות לסעד משפטי".