נמל פליקסטאו: העובדים מאיימים בשביתה בת שבוע

איגוד העובדים ״יונייט״ הודיע כי העובדים ישביתו את העבודה בנמל המכולות הגדול בבריטניה מה-21 באוגוסט עד 29 באוגוסט. כמעט 2,000 אניות מגיעות לנמל פליקסטאו מדי שנה ודרכו עוברות כ-4 מיליון מכולות בשנה


10:37 ,09.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

כמעט 2,000 עובדי רציף בנמל המכולות הגדול בבריטניה מתכננים לשבות במשך שמונה ימים החודש לאחר שלא הצליחו להגיע להסכם שכר חדש ומאיימים לנתק את אחד מנתיבי הסחר החשובים בבריטניה.

 

איגוד העובדים Unite בנמל Felixstowe הודיע ביום שישי האחרון כי העובדים ישביתו את העבודה בנמל מה-21 באוגוסט עד 29 באוגוסט. השיחות נכשלו לאחר שהנמל, בבעלות יחידה של CK Hutchison Holdings Ltd., לא שיפר את הצעתו להעלאת שכר של 7%, אמרו נציגי איגוד העובדים.

 

נמל פליקסטאו, הממוקם צפונית מזרחית ללונדון, מהווה מוקד מרכזי לייבוא​​וכן חלק מהיצוא מבריטניה, ודרכו עוברת כמעט מחצית מסחר המכולות במדינה.

 

על פי הצהרות איגוד העובדים, לשביתה תהיה ״השפעה עצומה״ על שרשראות האספקה ​​והיא תגרום להפרעה חמורה לסחר הימי הבינלאומי.

 

אם השביתות יימשכו, הן יחמירו את מה שמכונה קיץ חוסר שביעות הרצון של בריטניה, שכבר ראה עובדי רכבת יוצאים מכמה הזדמנויות בזמן ששדות תעופה וחברות תעופה נרתעות ממחסור בכוח אדם ומבעיות כוח אדם, וכתוצאה מכך ביטולים המוניים של טיסות.

 

מרשות נמל פליקסטאו נמסר כי ״אנו מודאגים מכך שהאניות יבחרו לדלג לחלוטין מעל נמל פליקסטאו במהלך השביתה ואולי אף מעבר לכך אם יתפתח בנמל עומס. הדבר יציג אתגרים לוגיסטיים ועלויות נוספות ובירוקרטיה משמעותיות כדי להביא את הסחורות לבריטניה״.

 

״בנמל פליקסטאו לא הייתה שביתה מאז 1989 ואנו מאוכזבים מכך שהאיגוד הודיע ​​על פעולות תעשייתיות בזמן שהשיחות נמשכות״, אמר דובר של חברת האצ׳יסון. ״אנו מבינים את החששות של העובדים שלנו מעליית יוקר המחיה ונחושים לעשות כל שביכולתנו כדי לעזור תוך המשך השקעה בהצלחת הנמל״.

 

כמעט 2,000 אניות מגיעות לנמל פליקסטאו מדי שנה, כאשר הנמל מטפל בכמות המקבילה ליותר מ-4 מיליון מכולות בשנה, לפי אתר האינטרנט שלו.

 

בהצהרה מטעם משרד התחבורה של בריטניה נאמר כי ״פעולה זו של האיגוד מסתכנת בשיבוש האספקה ​​של אספקה ​​חיונית ומשלוחים, ואנו קוראים לאיגוד ולנמל להישאר ליד השולחן ולהגיע להסדר. אנחנו נשארים בקשר הדוק עם הנמל לגבי ההשפעות הפוטנציאליות על תפעול הנמל ושרשרת האספקה״.

 

בריטניה חשופה במיוחד לשיבושים בנמלי מכולות כמו פליקסטאו, כמו גם שירותי מעבורות מעבר לתעלת למאנש, מכיוון שהיא מייבאת קרוב למחצית מהמזון שהיא צורכת.