נמלי החוף המערבי ממשיכים לצנוח, החוף המזרחי לעלות

הנתונים שהציגו נמלי החוף המערבי של ארה״ב ירדו לרמה הנמוכה ביותר זה למעלה מארבע שנים, לאחר שחלק גדול מבעלי המטען המשיכו בשינוע הסחורה לקראת תקופת החגים דרך נמלי החוף המזרחי


09:48 ,10.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בחודש אוקטובר רשמו נמלי מערב ארה״ב ירידה של 1% בטיפול במטען וירידה לנתח שוק יבוא של 49.7%, בהשוואה לגידול של 12% בטיפול בנמלי המזרח ועלייה לנתח שוק ביבוא של 44.8%

 

בחודש אוקטובר לא חלה תזוזה בטיפול במכולות בנמלי החוף המערבי של ארצות הברית בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בעוד שבמקביל דיווחו נמלי החוף המזרחי על גידול משמעותי.

 

הטיפול במכולות ביבוא וביצוא בנמלי החוף המערבי באוקטובר ירדו ב-1% בהשוואה לאוקטובר 2014: היבוא גדל ב-1.4%, אולם היצוא ירד ב-4.4%.

 

על פי נתונים של משרד המסחר בארצות הברית, הנתונים שהציגו נמלי החוף המערבי ירדו לרמה הנמוכה ביותר זה למעלה מארבע שנים, לאחר שחלק גדול מבעלי המטען המשיכו בשינוע הסחורה לקראת תקופת החגים דרך נמלי החוף המזרחי.

 

בחודש אוקטובר רשמו נמלי החוף המזרחי גידול של 12% בטיפול במטען בהשוואה לאוקטובר 2014, ונתח שוק המטען שלהם ביבוא עלה ל-44.8% מ-43% בחודש ספטמבר, בעוד שנתח שוק היבוא של נמלי החוף המערבי ירד ל-49.7% מ-51.4% בספטמבר.

 

על פי הנתונים, נמלי החוף המערבי עדיין לא התאוששו ולא הצליחו לסגור את הפערים מהשביתה בחודשים ינואר-פברואר השנה של עובדי הרציפים, שגרמה להסטת חלק גדול מהמטענים לנמלי החוף המזרחי.