רשות החברות דחתה הסגירה במכרז נמל אילת

המועד האחרון להגשת הצעות המחיר נקבע ל- 15 באוגוסט 2012. זאת לאור העובדה כי רק כי"ל נותרה בהתמודדות. נזכיר שבמאי 2011 נרשמו 17 מתמודדים


00:00 ,09.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

במאי 2011 נראה היה שהמכרז על הפרטת נמל אילת מעורר סקרנות רבה בקרב משקיעים מהארץ ומחו"ל ובתיבת הפניות נרשמו 17 מתמודדים בהליך מכירת אחזקות המדינה בנמל. אז עוד התבטא שר האוצר שטייניץ באומרו כי "ההתעניינות הגבוהה ברכישת נמל אילת מהווה תעודת כבוד למשק הישראלי בכלל ולנמל אילת בפרט".

למעלה משנה עברה ובסוף השבוע האחרון נודע כי למעשה נותרה מתמודדת אחת – חברת כי"ל שבבעלות איש העסקים עידן עופר, מה שעורר תגובות קשות במערכת הפוליטית בישראל. בין השאר הודיעה יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ', כי בדעתה לפנות לבג"צ במידה וכי"ל היא שתזכה במכרז ואילו יו"ר מרצ זהבה גלאון וח"כ ראלב מג'אדלה (העבודה) יצאו בדרישה לבטל את המכרז ולקיים דיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת, בכדי לדון במצב החדש.

לאור כל זאת ולנוכח החשיבות שמייחסת רשות החברות לשיקול בדבר תחרותיות ברכישת נכסי מדינה, החליטה אמש ועדת המכרזים לדחות את המועד האחרון להגשת הצעות המחיר עד ליום ה- 15.8.12.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר יצאו קבוצת גולד בונד וגדות מכליות בקריאה למינהל רשות החברות הממשלתיות ולממונה על ההפרטה במשרד האוצר להפחית את מחיר המינימום, שהועמד על 100 מיליון שקל ומשלא זכו לתגובה בנושא פרשו מההתמודדות.

שבועות ספורים לפני כן היה זה מנכ"ל קבוצת ממן עופר לינצ'בסקי שהגדיר את המכרז "מכירה פומבית ממוחשבת" זמן קצר לאחר פרישת ממן מההתמודדות. הוא אף ציין כי "אין שום פרמטר של היקף ההשקעה, אין שום פרמטר של שיתוף פעולה עם נמל עקבה, אין שום מחויבות להגדלת הפעילות בנמל. בוודאי שאין מחוייבות להביא קווי מכולות... ואם זה המצב? אני חושב שהמכרז הרבה פחות מעניין".

כאמור, מועד ההגשה האחרון להצעות נדחה ל- 15 באוגוסט ובמשרד האוצר ציינו כי במהלך התקופה האמורה תבחן רשות החברות את הכלים להגשמת עקרון התחרותיות כאמור.