תלמידי חיפה הרימו עוגן

380 תלמידים השתתפו בטקס סיום המיזם הקהילתי-חינוכי "עוגן לחיפה", המקנה מושגי יסוד בתחום הסחר העולמי, ספנות, נמלים ולתפקידן של ערי נמל


11:05 ,18.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

380 תלמידים מכיתות ד' בבתי ספר יסודיים בחיפה ציינו ביום שני השבוע בהפנינג עליז את סיום המיזם הקהילתי-חינוכי "עוגן לחיפה" לשנת הלימודים תשע"ד.

 

"עוגן לחיפה" הינה תוכנית משותפת לחברת נמלי ישראל (חנ"י) והמועצה לישראל יפה,  המבוצעת בשיתוף  מחלקת החינוך של עיריית חיפה וחברת נמל חיפה. השנה לקחו חלק בתכנית למעלה מ-2,500 תלמידים.

 

התוכנית, המועברת זו השנה השלישית לתלמידי כיתות ד' במסגרת לימודי חיפה-עירי, מקנה לתלמידים מושגי יסוד בתחום הסחר העולמי, ספנות, נמלים, שינוע סחורות ומוצרים. כמו כן, תורמת התוכנית ללימוד ולהבנה של מהות המושג עיר-נמל, לתפקידן החשוב של ערי הנמל כרשת עולמית של ערים, שמניעות את הכלכלה המודרנית ואת הסחר העולמי כולו, לתפקידו של הנמל, לתרומתו ולהשפעתו על העיר בהיבטים שונים, בכלל זה היבטי איכות הסביבה.

 

באירוע הסיום לקחו חלק מנכ"ל חנ"י שלמה ברימן, יו"ר המועצה לישראל יפה אברהם כץ-עוז, מנהלת מחלקת החינוך של עיריית חיפה אילנה טרוק ועוד.

 

אירוע הסיום התקיים במעגנת שביט במעגן הדייג והמרינה בקישון, והוא כלל סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים, תערוכת משחקים שיצרו התלמידים בנושאי הלמידה וכן מופע מרכזי עם כוכב ערוץ הילדים  טל מוסרי.

 

אמר ברימן בטקס: "נצלו את היכולות שלכם להוביל את העיר חיפה ואת הנמל הפועם בליבה להישגים".