Hanjin רוכשת חמש אוניות מכולה ומשהה שירותיה בנתיב אסיה-אירופה

חברת הספנות הדרום קוריאנית הזמינה חמש אוניות מכלה חדשות בעלות קיבולת של 13 אלף TEU בעלות של 845.9 מיליון דולר. זרת לצד ביטול שירותיה בין אסיה לאירופה בשל ירידה ניכרת בשיעורי המטענים


00:00 ,19.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

Hanjin Shipping תרכוש חמש אוניות מכולה חדשות בעלות קיבולת של 13 אלף TEU בעלות של 845.9 מיליון דולר.

על פי פרסומים בעיתונות הזרה, חברת הספנות הדרום קוריאנית הזמינה חמש אוניות מכולה חדשות המתאימות לסחר בין אסיה לאירופה. לדברי החברה, האוניות החדשות ישפרו את מבנה העלויות שלה דרך הרחבת הרשת העולמית שלה.

עם זאת, לצד הרכישה, החליטה Hanjin Shipping להשהות את השירות שלה בקו אסיה-אירופה (NE5) בתחילת חודש יולי. המדובר בשירות המשותף לה עם Cosco, “K” Line ו- Yang Ming. זאת לאחר ירידה ניכרת בשיעורי העברת המטענים בנתיב זה מאז תחילת השנה, בשל גידול משמעותי ביכולת הקיבולת לאחר קבלתן של אוניות גדולות בחברות ספנות רבות, שנועדו לשירות נתיב זה.

נזכיר כי, תוצאותיה הכספיות של Hanjin לרבעון הראשון של השנה הראו הפסד של 28 מיליון דולר בפעילות אוניות המכולה של החברה. זאת לעומת 23 מיליון דולר בשנה הקודמת. סך הכל רשמה Hanjin הפסד נקי של 97 מיליון דולר. ההפסד נובע מעלויות הדלק הנוסקות שנגסו ב-19% מההכנסות בתחום זה. לדברי החברה, הירידה בשינוע המטענים בנתיב אסיה-אירופה בשילוב על עלויות הדלק פגעו בהכנסותיה.