אלפאליינר: מארסק מעוניינת למכור את דמקו

על פי הפרסומים קבוצת מארסק מבקשת להתמקד בחזרה בעסקי הליבה שלה ולמכור את חברת הלוגיסטיקה תמורת 1.4 מיליארד דולר


10:40 ,18.08.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי פרסומי חברת המחקר אלפאליינר קבוצת מארסק עשויה למכור את פעילות חברות הבת דמקו וחברת מסופי מטען APM Terminals. זאת בעקבות תוצאות הרבעון השני של השנה המעידות כי קבוצת מארסק נמצאת במצוקת מזומנים וצריכה לבחור היטב באיזה סל לשים את ההשקעות העתידיות שלה. על פי הפרסומים קבוצת מארסק מבקשת לקבל תמורת דמקו 1.4 מיליארד דולר.

 

אלפאליינר ציינה עוד כי קבוצת מארסק צפויה להגיע להחלטה בנושא עד סוף חודש ספטמבר, ולשם כך הזמינה סקירה פנימית של פעילות כל חברות הקבוצה.

 

מאלפאליינר נמסר כי חברת Damco הינה מועמדת בולטת למכירה שכן עסקיה אינם עולה בקנה אחד עם עסקי הליבה של מארסק ובדוח הכספי האחרון דמקו אף דיווחה על רווחים דבר שמרמז כי העיתוי למכירה לא יכול להיות טוב יותר. נזכיר כי חברת דמקו, אשר עוסקת במתן שירותי שילוח וניהול שרשרת אספקה על פני כלל המגזרים, זכתה לפני בשנת 2014 לזריקת מזומנים  של 451 מיליון דולר מקבוצת האם שלה – כספים שכיסו הפסדים של דמקו מאז שנת 2010.  

 

מחברת אלפאליינר נמסר עוד כי העובדה שסורן סקו, מנכ"ל מארסק ליין, אשר מונה בחודש יוני האחרון גם לתפקיד מנכ"ל קבוצת מארסק כולה, מרמזת על ההתמקדות מחדש בפעילות הליבה של החברה שהיתה מאז ומעולם חברה בתחום הספנות.

 

נזכיר כי קבוצת מארסק הרוויחה ברבעון השני של השנה 118 מיליון דולר – סכום זעום לעומת התקופה המקבילה אשתקד בו הרווח הנקי של הקבוצה הגיע ל-1.1 מיליארד דולר. התוצאות המאכזות של הרבעון השני מיוחסות בעיקר להפסדיה של חברת מארסק ליין אשר דיווחה על הפסד תפעולי של 111 מיליון דולר והפסד כולל של 151 מיליון דולר. לשם השוואה, ברבעון השני של 2015 מארסק ליין דיווחה על רווח של 507 מיליון דולר.