מארסק ליין: השירות בין אסיה לצפון אמריקה ישודרג הודות למעבר בתעלת פנמה

המעבר בתעלת פנמה המחודשת יביא לקיצור משמעותי בזמני התובלה בין צפון אסיה ודרום קוריאה לנמלי צפון אמריקה. השינויים ייכנסו לתוקף בתחילת ספטמבר


10:39 ,24.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מארסק ליין, חברת הספנות הגדולה בעולם, הודיעה כי היא משנה את מסלול TP12 המעניק שירות בין אסיה והחוף המזרחי של ארה"ב. השירות יעבור עתה דרך תעלת פנמה המורחבת כך שיהפוך את המסלול עצמאי וייחודי וככזה המקיף את כל העולם בזמני הובלה מהירים ביותר.

 

שירות TP12 מהמזרח הרחוק לחוף המזרחי של ארה"ב יעבור דרך תעלת פנמה המורחבת ויפקוד את נמלי ניוארק, נורפולק ובולטימור בחוף המזרחי של ארה"ב. בקטע המסלול בחזור לאסיה, שירות TP12 יעבור דרך תעלת סואץ ויפקוד את נמלי סלאלה (עומן), קולומבו (סקי לנקה) וסינגפור.

 

קלאוס סיילינג, ראש רשת מזרח – מערב במארסק ליין, ציין כי "אנו משנים את שירות TP12 על מנת לספק מוצר טוב יותר למשלחים בקוריאה ובצפון ומזרח סין. באמצעות מעבר בתעלת פנמה המורחבת נקצר באופן משמעותי את זמני המעבר לנמלי מפתח בחוף המזרחי של ארה"ב. בה בעת, אנחנו נוריד את פליטת הפחמן שלנו הודות למרחקים הקצרים יותר שאנו עוברים".

 

השירות המחודש יקצר את זמני ההובלה בין צפון אסיה ודרום קוריאה לנמלי צפון אמריקה. הודות לשימוש בתעלת פנמה המורחבת זמני התובלה בין שנחאי ונינגבו לנמל ניוארק, נורפולק ובולטימור יהיו כעת בין 5 ל-10 ימים מהירים יותר.

 

יחד עם זאת, מארסק ליין לא תשנה את נפח קיבולת האניות הפועלות בקו ותמשיך להעסיק 11 אניות של 8,500 TEU בשירות TP12 המחודש, וכן 17 אניות בנפח 8,500 TEU בשירות TP11/TP8 המחודשים. השינויים בשירות של מארסק ליין ייכנסו לתוקף במהלך השבוע הראשון של ספטמבר.