אניית צים עברה לראשונה מתחת לגשר באיון בניו יורק לאחר הגבהתו

הגשר הוגבה על מנת לאפשר הגעת אניות ענק בעקבות הרחבת תעלת פנמה והאניה ZIM ANTWERP היא הראשונה בגודל זה שהגיעה למסוף המכולות "מאהר"


10:35 ,28.06.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

האניה ZIM ANTWERP, אנייה בקיבולת 10,000 TEU, חצתה לראשונה את גשר באיון בניו יורק, בדרכה למסוף המכולות ״מאהר״. הגשר הוגבה על מנת לאפשר הגעת אניות ענק בעקבות הרחבת תעלת פנמה.

 

גשר באיוןBayonne Bridge) ) ההיסטורי, שנבנה בשנת 1931 וממוקם בין המדינות ניו ג'רזי לניו-יורק, עבר תהליך של הגבהה בשנים האחרונות בהשקעה של כ-800 מיליון דולרים, כדי לאפשר מעבר אניות ענק המגיעות מתעלת פנמה, לאחר הרחבתה.

 

ZIM ANTWERP היא הראשונה בגודל זה שהגיעה למסוף המכולות "מאהר", ולציון האירוע נערך על סיפונה טקס בהשתתפות נציגי רשות הנמלים של ניו יורק וניו ג'רזי, מסוף המכולות מאהר ונציגי צים בארה"ב. הקפטן של ZIM ANTWERP קיבל לוח המנציח את האירוע. מנכ"ל מסוף המכולות ציין כי צים היא לקוח של המסוף כבר קרוב לחמישים שנה.

 

ZIM ANTWERP יצאה למסעה לנמל ניו יורק מנמלי סין וחצתה בדרכה את תעלת פנמה החדשה. האנייה פועלת בשירות ZIM Container Service Pacific (ZCP), אחד מקווי הדגל של צים, ששודרג לאחרונה במסגרת מערך הקווים המחודש של החברה, וכחלק מן האסטרטגיה הגלובלית שלה - לפעול כחברה עצמאית, המתמקדת באזורי סחר בהם יש לה יתרונות תחרותיים.

 

צים היא שחקן חשוב בסחר זה, ונמצאת ביחד עם חברות הספנות הגדולות המשרתות את הסחר שבין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב – סחר שצפוי לצמוח משמעותית בעקבות הרחבת תעלת פנמה.

 

נציין כי בסחר זה פועל שירות עצמאי נוסף של צים, שירות שבעת הכוכבים ZIM Seven Star Express (Z7S) וקווים משלימים נוספים.