ארה״ב: נגיף הקורונה עשוי לגרום לירידה של 13% ביבוא

התאחדות הקמעונאים הפדרלית צופה כי נתוני היבוא של חודש פברואר יעמדו על 1.41 מיליון TEU לעומת 1.62 מיליון TEU בפברואר אשתקד. צופה ירידה של 9.5% ביבוא הקמעונאי בחודש מרץ בשל סגירת המפעלים בסין והתפשטות נגיף הקורונה


12:08 ,12.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות הקמעונאים האמריקאית (NRF) מפרסמת דו״ח חדש לפיו היא צופה ירידה של קרוב ל-13% ביבוא הקמעונאי במכולות לנמלי ארה״ב בפברואר – ירידה ל-1.41 מיליון TEU, וזאת בשל ההשבתה המורחבת של המפעלים בסין בשל התפשטות נגיף הקורונה במדינה. בפברואר אשתקד היתה התאחדות הקמעונאים הארצית היתה אחראית על יבוא של 1.62 מיליון TEU.

 

לפני שנודע על פרוץ הנגיף, דו״ח המעקב צפה כי היבוא בפברואר יעמוד על 1.54 מיליון TEU וכי היבוא בחודש מרץ יעמוד על 1.7 מיליון TEU. כעת, נתוני היבוא של מרץ צפויים לרדת ל-1.46 מיליון TEU, ירידה של 9.5% לעומת מרץ אשתקד. הדו״ח צופה כי היבוא עשוי לרשום ירידה של 4.5% לעומת נתוני אשתקד החל מחודש אפריל.

 

ג׳ונתן גולד, סגן נשיא התאחדות הקמעונאים, ציין כי ״חודש פברואר הוא חודש איטי באופן היסטורי, עקב חגיגות ראש השנה הסיני, וההפוגה בין עונת החגים ועונת הקיץ עבור הקמעונאים, אך זהו מצב חריג. מפעלים סיניים רבים נשארו סגורים זמן רב מהרגיל, ואנחנו לא יודעים מתי הם ייפתחו מדש. קמעונאים אמריקאים כבר החלו לשנות את מקור הרכישות שלהם למדינות אחרות בגלל מלחמת הסחר, אבל אם המפעלים יישארו סגורים נוכל לראות השפעה על שרשת האספקה״.