"ברית של הגברת הרווחים, לא שיפור השירות"

יו"ר איגוד המשלחים האירופאי הביע את חששות המשלחים בפני הוועדה הפדראלית לימייה בארצות הברית, שדנה באישורים הרגולטוריים של ברית ה-2M


13:03 ,07.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשלחים האירופאי (ESC) מזהיר שיש להתייחס לברית הספנות 2M לא כאל ירידה בדירוג של ברית הספנות P3, שהגיעה אל קיצה לפני תחילת הפעילות המתוכננת, אלא כאל איום על התחרות בין חברות הספנות.

 

לדברי יו"ר האיגוד דניס צומרט, "איחוד של שתי חברות הספנות הגדולות בעולם יצור שחקן ענק, שיהיה בעמדה לצבור כוח עצום ולהטות את השוק למטרות של, בין השאר, עליית מחירי ההובלה הימית".

 

צומרט אמר את דבריו בפני הוועדה הפדראלית לימייה בארצות הברית, שהתבקשה לאשר רגולטורית את ברית ה-2M. הוא הוסיף ש"מתן הרשאה לשני המפעילים להסכים על חלק מהגורמים העיקריים של השירותים הימיים יכול להוביל להפחתת הסביבה התחרותית בסחר הגלובלי, להפחתה במספר הפקידות הישירות של אוניות בנמלים, להפחתה של איכות השירותים ולבטח לעליית מחירים".

 

צ'ומרט הוסיף, שבאף חלק של ההסכם בין מארסק ליין ל-MSC שהוגש לרגולטורים בארצות הברית לא מוזכרים הלקוחות והיתרונות היחסיים שתביא הברית לשוק. "אנו ניצבים בפני ברית שהמטרה היחידה שלה היא הגברת הרווחים, ללא שיפור השירות", סיכם.