דריכות בענף הספנות לקראת הודעת ממשלת סין

ענף הספנות העולמי עוקב בדריכות אחר הודעה רשמית מבייג׳ין, שתעדכן האם חופשת ראש השנה הסיני תוארך בשבוע נוסף, וזאת במסגרת המאבק המתמשך כנגד נגיף הקורונה


12:28 ,09.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ענף הספנות העולמי עוקב בדריכות אחר הודעה רשמית מבייג׳ין, שתעדכן האם חופשת  ראש השנה הסיני תוארך בשבוע נוסף, וזאת במסגרת המאבק המתמשך כנגד נגיף הקורונה שעל פי האומדנים האחרונים הדביק כבר למעלה מ-31 אלף איש.

 

נזכיר כי חופשת החגים הסיניים כבר הוארכו בשבוע נוסף, דבר שגרם להשלכות משמעותיות על שרשרת האספקה ברחבי העולם, ואף על ביטולי הפלגות מ/אל סין של חברות הספנות הגדולות בעולם (ר׳ לינק לידיעה). כאמור, נכון לרגעים אלה, ממשלת סין טרם פרסמה הודעה רשמית על הארכה אם כי משרד התחבורה הסיני הודיע כי הוא מצפה לשופ״ש עמוס במיוחד בדרכים לרגל חזרתם של אנשים רבים מתכוננים לחזור לעבודה ביום שני.

 

עם זאת, קבוצת הרכבות בגואנגג׳ואו אמרה כי טרם חזתה בהיקף תנועה גדול של נוסעים חוזרים, וכי נפח הנוסעים היומי בתחנות שומר על רמה נמוכה מבחינה היסטורית.

 

יצרנית הרכב היפנית טויוטה אמרה כי בכוונתה להשאיר את 12 מפעליה בסין סגורים לפחות שבוע נוסף אחד, עד ה-17 בפברואר, כאשר תאריך זה מסומן כתאריך חזרה לפעילות הייצור. יחד עם זאת מדוברות טיוטה נמסר כי לא ניתן לשלול עיכובים נוספים.

 

פיטר סאנד, אנליסט שוק הספנות הראשי של איגוד BIMCO, הזהיר אתמול כי סגירה ממושכת של סין יפגע באופן זמני בשווקי הספנות ויפגע קשה בתעריפי ההובלה. ״כל שבוע נוסף יהווה האטה בצמיחה הכלכלית של סין״, ציין סאנד.   

 

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט בסין ובמיוחד במחוז חוביי בו התגלתה המחלה. נכון להיום, יותר מ-37 אלף אנשים בסין אובחנו כחולים במחלה, מתוכם יותר מ-22,000 בחוביי. מחוץ לסין, 270 איש ב-27 מדינות שונות אובחנו כנשאים של הנגיף. נכון להיום 811 איש נפטרו מהמחלה כשלמעט שניים, כולם בסין. 60 מקרי הדבקה בנגיף התגלו עד כה על ספינות התענוגות שעוגנת כרגע בנמל ביפן. בין הנוסעים בספינה, שנמצאים בבידוד בחדריהם, יש 15 ישראלים.

 

משרד הבריאות הרחיב שלשום (שישי) את הקריטריונים לבדיקת חובה להידבקות בנגיף הקורונה כדי לכלול אנשים חולים שחזרו, בנוסף לסין, מעוד מדינות בהן הנגיף מתפשט וגם כל מי שהיה בקשר הדוק עם חולה מאומת במחלה בכל מדינה בעולם. צו הבידוד למשך 14 הימים של תקופת הדגירה של הנגיף עדיין חל רק על חוזרים מסין.