הסתיים קורס רענון בנושא שינוע מטענים מסוכנים; קורס נוסף בנובמבר

הקורס, המאורגן על ידי לשכת הספנות, בוחן נושאים כהגדרות של מטענים מסוכנים, דרישות לאריזתם ונהלי השינוע שלהם


00:00 ,21.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע הסתיים מחזור בוגרים של קורס רענון בנושא שינוע מכולות מסוכנות. הקורס אורגן על ידי לשכת הספנות הישראלית.

מדובר בקורס בן 40 שעות. המרצים בקורס, המתקיים בחיפה ובאשדוד, היו יועצים לבטיחות ימית, שהוסמכו לכך על ידי רשות הספנות. התלמידים היו עובדי סוכנויות החברות בלשכה ועובדים של מפעלי כימיקלים.

ברשימת הנושאים ניתן למצוא הגדרות בינלאומיות של מטענים, דרישות לאריזתם, נהלי שינוע מטענים והטיפול במסמכים ופרטי הדיווח המלווים אותם.

"לעובדי ומנהלי החברות המסחריות המטפלות בסחורות המוגדרות כמסוכנות והעשויות לסכן את הציבור ברור ששילוב עקרונות של בטיחות ואיכות סביבה הוא תנאי הכרחי לקיומן", אמר נשיא הלשכה ד"ר יורם זבה, "מסיבה זו, אנו חשים כי הביקושים לקורסים ולהסמכות הקשורות בטיפול בחומרים מסוכנים גדלים משנה לשנה".

הוסיף זבה: "לצערנו, רק בעקבות מקרים של אסונות אקולוגיים כבדים, התקשורת והציבור מגלים עניין בנושאי בטיחות. שינוע מטענים מסוכנים הוא חלק בלתי נפרד מהפעילות התעשייתית והלוגיסטית, בה מעורבים מפעלי תעשייה, משלחים, חברות ספנות ונמלים. הגורמים שמטפלים בחומרים אלה מגלים לרוב מיוזמתם אחריות ציבורית ללמוד ולהתעדכן. הקורס מכשיר את העוסקים בנושא לא רק לקבוע מה לא לעשות, אלא מספק להם כלים לקבוע מה הכי טוב והכי יעיל לעשות במסגרת עבודתם בשרותי הספנות של הסחר הישראלי".

יצוין שהקורס נערך ביוזמת רב החובל זאב ליבוביץ ונוהל על ידי המהנדס מוטי פרייברג מחברת כימיק. בעקבות הביקושים תפתח לשכת הספנות בחודש נובמבר מחזור נוסף, כשהמרצים יהיו מטעם המכון להכשרה ימית. מהלשכה נמסר, שעד כה כמעט והתמלאה רשימת התלמידים.