חברת MSC משיקה שירות ישיר חדש: הודו-ארה״ב דרך נמל חיפה

כתוצאה משינוי מערך האוניות של שירות ה- 2M, ולקראת סיום הפקידה של קו ה- GGS בחיפה, משיקה חברת MSC את שירות ה- INDUS EXPRESS - שירות שבועי חלופי וישיר. בכוונת MSC לעשות שימוש נרחב בנמל חיפה כנמל שטעון אזורי


21:36 ,10.12.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

ברית הענק בין חברות הספנות MSC ו- Maersk, שתיקרא 2M ושתיכנס לתוקף בראשית ינואר 2015, צפוייה לחולל מהפכה של ממש בעולם הספנות. הסכם שיתוף הפעולה יאפשר לשתי החברות להציע שירותי ספנות בין נמלי המזרח הרחוק ואסיה לבין נמלי הים תיכון, אירופה וארה”ב, באמצעות 193 אוניות עם סך קבולת של 2.4 מליון TEU ב-22 קווי ספנות שיפקדו 77 נמלים.

 

מטרת ההסכם הינה לשפר את רמת השירות ע״י הגדלת מספר הפקידות השבועיות, להציע יותר הפלגות ישירות, לקצר את זמני ההפלגה ולהציע לוח זמנים מדוייק ואמין.

 

וכך, בחודש יולי האחרון, עם פרסום הפרטים הראשונים אודות ההסכם, נתחוור כי נמלי ישראל לא נכללים בקוים הישירים שתפעיל הברית וכי הקו הישיר והמהיר שהפעילה MSC בשנתיים האחרונות - קו ה- GGS - שקישר ישירות בין נמלי המזרח הרחוק, דרך נמל חיפה, אל נמלי ארה״ב יסיים את הפקידה הישירה בנמל חיפה החל מסוף חודש ינואר 2015. בראיון שקיימה מערכת PORT2PORT עם מנכ״ל MSC ישראל מיד עם חתימת הסכם השת״פ בין שתי ענקיות הספנות הצהיר עדני סימקין כי ״MSC תציע שירותים ישירים וטובים בבוא העת״. וכך, בימים אלו וכחצי שנה מאוחר יותר, מכריזה חברת MSC על שירות חדש שיפעל במקביל ל- 2M, שירות ה- INDUS EXPRESS - שירות שבועי ישיר חדש שייקשר בייבוא את נמלי הודו עם נמל חיפה ומשם ישירות לנמלי ארה״ב חוף מזרחי.

 

במסגרת שירות חדש זה, הקו יציע זמני הפלגה קצרים בייבוא לחיפה מנמלי Mundra (ב- 10 ימי הפלגה) ו- Nhava Sheva (ב- 9 ימים). בנמל חיפה יוטענו מכולות היצוא לנמלי ארה"ב חוף מזרחי והקו יפקוד ישירות את נמלי New York (ב-11 ימים), Norfolk (ב-12 יום), Charleston (ב-13 יום), Savannah (ב-14 יום) ו- Freeport (ב-16 יום).

 

הקו יפעיל שמונה אניות, כל אחת בקיבולת של 6500 TEU. 

 

בחברת MSC ציינו כי השירות הישיר ומשך ההפלגה המהיר מישראל לארה"ב יאפשר ליצואנים במכולות קירור לשנע תוצרת חקלאית, תרופות, ומוצרי מזון פתוח מישראל לשוק הגדול והחשוב בארה"ב.

 

עוד נמסר כי שירות זה יפעל במקביל לשירותים הקיימים. כך למשל, ביבוא מנמלי ארה״ב חוף מזרחי, המכולות יובלו בשירות השבועי של 2M, בשטעון דרך נמל ג'ויה טארו (איטליה) ומשם לנמלי אשדוד חיפה, באמצעות אניית הזנה יעודית של MSC.

 

ביבוא מנמלי המזרח הרחוק ואסיה, מכולות היבוא יוטענו בשירות שבועי ביום קבוע על שני קווי ספנות של 2M, בשטעון דרך נמל פורט-סעיד ומשם לאשדוד וחיפה באנית הזנה יעודית. ב- MSC הדגישו כי שני קווי ספנות אלו מעניקים כיסוי נרחב של נמלי טעינה במזרח הרחוק ואסיה בהפלגות ישירות ומשך הפלגה מהיר לנמל פורט סעיד (מצרים). ובאשר ליצוא, המכולות יובלו מישראל על ידי אוניית הזנה לנמל פורט-סעיד ומשם בשירותי הספנות של 2M, ליעדים במזרח הרחוק/אסיה.

 

עדני סימקין ציין כי בכוונת MSC לעשות שימוש בנמל חיפה כנמל שטעון ליעדים במזרח הים התיכון / ים שחור / ים אדריאטי מנמלי הודו ולארה"ב. ״אנו צופים גידול משמעותי בכמויות השטעון של מכולות בנמל חיפה״, סיכם.