חוזרים לרווחיות: רבעון שני מוצלח לחברת הספנות צים

ברבעון השני של 2019 הובילה צים סך של 731 אלף TEU - הכמות השנייה בהיקפה אי פעם ואילו מחזור ההכנסות ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-834.3 מיליון דולרים המהווים עלייה של 3.9% בהשוואה לרבעון השני של 2018


12:12 ,21.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

צים מסכמת רבעון שני חיובי ומעודד לשנת 2019 ועל כך אמר הבוקר אלי גליקמן מנכ״ל צים ״אנו רואים כעת בבירור את פירותיה של האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו, בפרט את שיתוף הפעולה התפעולי עם ברית ה-2M, שהורחב לאחרונה לנתיב סחר רביעי״.

 

כאמור, הבוקר פרסמה חברת הספנות צים את נתוניה לרבעון השני לשנת 2019 ולפיו הובילה צים ברבעון זה סך של 731 אלף TEU - הכמות השנייה בהיקפה אי פעם ואילו מחזור ההכנסות ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-834.3 מיליון דולרים המהווים עלייה של 3.9% בהשוואה לרבעון השני של 2018.

 

עוד עולה מהנתונים כי הרווח המתואם לפני ריבית, מיסים, הפחתות ופחת (EBITDA) ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-94.4 מיליון דולר וזאת לעומת 24.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

ובנוסף, הרווח המתואם לפני ריבית ומסים (EBIT) ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-38.7 מיליון דולרים, בהשוואה ל-EBIT מתואם שלילי של 3.1 מיליון דולרים ברבעון השני של 2018.

 

הרווח הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-5.1 מיליון דולרים לעומת הפסד נקי של 33.2  מיליון דולרים ברבעון השני של 2018. ואילו תזרים המזומנים התפעולי ברבעון השני של 2019 הסתכם ב-64.1 מיליון דולרים, בהשוואה ל- 52.6 מיליון דולרים ברבעון השני של 2018.

 

נציין כי ענף הספנות הינו דינמי ותנודתי ובשנים האחרונות התאפיין בתנודתיות של מחירי ההובלה ומחירי הדלק, כתוצאה משינויים מתמידים בסביבת השוק ופעילות נרחבת של מיזוגים ורכישות שהובילו גם לארגון מחדש של הבריתות הגלובליות. חוסר היציבות והתנודתיות בשוק, לרבות אי-וודאות משמעותית במצב הסחר הגלובלי, בעיקר עקב מגבלות סחר הנוגעות לארה"ב, ממשיכים להשפיע על הסביבה העסקית.

 

אנו רואים כעת בבירור את פירותיה של האסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו, בפרט את שיתוף הפעולה התפעולי עם ברית ה-2M, שהורחב לאחרונה לנתיב סחר רביעי

אלי גליקמן, מנכ״ל צים

 

בחברת צים ציינו הבוקר, על רקע פרסום הדוחות, כי במהלך המחצית השניה של 2018 מחירי ההובלה החלו להתאושש, עם ירידה חלקית במהלך המחצית הראשונה של 2019, שעה שמחירי הדלק נותרו תנודתיים ביותר. יתרה מכך, מחיר ההובלה הממוצע ל- TEU עמד על 993 דולרים ברבעון השני של 2019, המהווים עלייה 9.5% בהשוואה לרבעון השני של 2018.

 

נזכיר כי בספטמבר 2018 החלה צים בשיתוף פעולה תפעולי אסטרטגי עם ברית ה- 2M ביחד עם MAERSK ו-MSC, במספר קווים בין אסיה לחוף המזרחי של ארה"ב. במהלך הרבעון הראשון של 2019 הורחב שיתוף הפעולה בשני נתיבי סחר נוספים: אסיה – מזרח ים תיכון ואסיה – צפון מערב הפסיפי. ובמהלך הרבעון השני של 2019 הסכימו צים וברית ה-2M להרחיב את שיתוף הפעולה גם לסחר בין אסיה לנמלי ארה"ב במפרץ מקסיקו. בצים הדגישו כי הסכמי שיתוף פעולה מסוג זה מאפשרים להציע ללקוחות מערך שירותים משופר, כיסוי נמלים רחב יותר וזמני הובלה משופרים, לצד התייעלות וחיסכון תפעולי. 

 

אלי גליקמן, מנכ"ל צים, אמר הבוקר עם פרסום הדוחות: "תוצאות צים לששת החודשים הראשונים של 2019 מעודדות. בנוסף לרווח הנקי שהושג ברבעון הנוכחי, רשמה צים שיפור משמעותי בכל המדדים, וממשיכה להיות אחת המובילות בתעשייה במונחי שיעור מרווח EBIT מתואם. האסטרטגיה של צים ל-2023 תכפיל את מאמצינו לחזק את מעמדה התחרותי של החברה, באמצעות צמיחה עם שותפינו ושדרוג שירות הלקוחות שלנו, במקביל למהלכי ייעול נמרצים ותוך חתירה למצוינות מסחרית ועיסקית. כל אלו רלוונטים אף יותר לאור אי הוודאות העומדת בפני הענף, בעיקר לנוכח מגבלות הסחר הנוגעות לארה"ב ויישומה הקרב של רגולציית ה-  IMO 2020."