לוג׳ינו בשת״פ עם חברת ביטוח לביטוח מטענים מבוסס IoT

השת״פ החדשני יאפשר לחברת הביטוח שקיפות מלאה לתוכנן של מכולות בשימוש הצי הימי כולו. השימוש הראשון בשיתוף הפעולה ייעשה בהשתתפות Log-In Logistica Intermodal הברזילאית


10:15 ,22.12.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הביטוח המובילה Marsh וחברת הסטארט-אפ Loginno הכריזו על שיתוף פעולה חדשני שיאפשר לחברות הביטוח שקיפות מלאה לתוכנן של מכולות בשימוש הצי הימי כולו. יכולת זאת תאפשר לתעשיית הביטוח להעניק שירות חדשני וטוב יותר הודות לשקיפות.

 

נזכיר כי טכנולוגיית Contopia של לוג׳ינו מספקת נראות בזמן אמת לכל ציי המכולות שנמצאות במעבר מנקודה לנקודה, והופכת למעשה כל מכולה לספקית מידע קבוע.

 

אחד המרוויחים הרבים של נתונים כאלה הוא חברות הביטוח הפועלות כיום ברמת אי ודאות גבוהה מאוד: התמודדות עם אובדן, גניבה, גניבה, טיפול לא תקין, שינויי טמפרטורה, מזג אוויר כבד ועלויות ניהול תביעות גבוהות, ומניעה שוק ביטוח לוגיסטי של 50 מיליארד דולר.

 

״חוסר הנראות הוא אכן נטל עצום על שוק הביטוח הלוגיסטי״, אומר דני ניומן, היועץ המשפטי של לוג׳ינו. ״כשקורה אירוע מצער, מי שצריך לדעת עליו יודע מעט מדי, מאוחר מדי. במקרים רבים, בעלי עניין בסופו של דבר מוציאים הרבה כסף כדי להבין מה קרה מבלי שהצליחו לקבל את התמונה המלאה - מה שכמעט לא היה אפשרי למצוא אשמים, לקבוע אחריות או לשפר פרקטיקות. איך אתה יכול לשפר דברים, אם לא יודעים מה השתבש?  למרבה המזל, עכשיו אפשר לדעת״.

 

תעשיית הביטוח אמנם ביצעה שיפורים משמעותיים באופן שבו נתוני משלוח המטען נרשמים  ומתועדים למטרות ביטוח, אך הנראות בזמן אמת לסיכוני המטען נותרה מוגבלת, ונתוני התביעות שהענף זקוק להם בכדי להבין את מגמות ההפסד נותרים לעיתים קרובות בפיגור של חודשים.

 

מת׳יו ישין, סמנכ״ל חברת מארש המתמחה במטענים דיגיטליים, מעיר כי ״עם נראות טובה יותר לאופן שבו מטענים עוברים בשרשרת האספקה, כולל היכן נתקלים בבעיות, אנו יכולים לעזור למשלחים לקבל החלטות טובות יותר לניהול סיכונים, לייעל כיצד ביטוח המטען שלהם מנוהל, ובסופו של דבר להוזיל את עלויות ביטוח המטען״.

 

שיתוף הפעולה יוצא לדרך כחלק ממעבדות Contopia של Loginno והיוזמה Digital Marine של מארש, עם מחויבות חזקה לספק ערך חדשני לתעשיית הלוגיסטיקה. השותפות תאפשר למשלחי המטענים ברחבי העולם גם כיסוי ביטוחי נדרש וגם נראות מלאה של המכולות הימיות  במהלך כל זמן המסע  - מדלת לדלת.

 

השימוש הראשון בשיתוף הפעולה ייעשה בהשתתפות Log-In Logistica Intermodal הברזילאית, אשר זכתה בתחרות Contopia Factor בשנה שעברה. השותפים מתכוונים לפנות לחברות ספנות נוספות בתחילת 2021.