למרות דרישה מוגבלת, חברות הספנות מוסיפות קיבולת בקווי המזרח הרחוק-ים תיכון

ההובלה הימית תגדל ב-30 אלף TEU בשבוע בקווי הסחר, גידול של 25% לעומת המצב הקיים. כחלק מהוספת הנפח ישיקו ה-G6 ו-MSC, במשותף עם CMA CGM, לופים חדשים


00:00 ,08.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות ספנות עושות מאמץ להוסיף נפח לאוניות המכולה על ידי הוספה של קווי שירות חדשים בקווי הסחר המזרח הרחוק-הים התיכון. זאת למרות צפי לדרישה מוגבלת השנה.

על פי הצפי, יוספו לקווי המכולה בקווי הסחר 30 אלף TEU על בסיס שבועי בשלושת החודשים הבאים. הדבר מאפיין גידול של 25%.

"הוספת הנפח הזו עלולה לסכן את הניסיונות להעלאת המחירים, המתוכננת החל מ-1 במרץ, במיוחד בשירות לים התיכון", אמר אנליסט ימי היושב בפריס.

במקביל, באותה תקופה יסתיימו שני קווי שירות בקווי הסחר המזרח הרחוק-צפון אירופה. מדובר בקו AE-8/FAL 5 של מארסק/CMA CGM, שההפלגה האחרונה המתוכננת שלו היתה ב-22 בינואר, ובקו AEC 2 של UASC, שההפלגה האחרונה שלו יצאה ב-13 בפברואר.

ב-19 בפברואר מתוכננת מארסק להשיק קו שירות חדש ללופ המזרח הרחוק-ים תיכון. הקו הזה יוסיף 13 אלף TEU על בסיס שבועי לסחר הימי. חלק מהקיבולת בקו החדש הועברה אליו מהלופ של המזרח הרחוק-צפון אירופה.

מאוחר יותר בחודש מרץ מתכננות MSC ו-CMA CGM להשיק במשותף לופ חדש, עם קיבולת שבועית של 9,500 TEU.

בחודש אפריל משיקות חברות ה-G6 (APL, Hapag-Lloyd, HMM, MOL, NYK ו-OOCL) את לופ 9, שישרת את המזרח הרחוק-מזרח הים התיכון. תוספת הקיבלות בקו זה תעמוד על 6,500 TEU בשבוע.

ולא רק זאת. קיבולת אמורה להתווסף גם לקווים קיימים בחודשיים הבאים: UASC ו-CSCL יוסיפו אוניות בעלות יכולת נשיאה של 6,900-8,000 TEU לקו השירות המשותף שלהן. אלה יחליפו אוניות בעלות יכולת של 5,600 TEU.

על פי הדיווח, גם שלושת הקווים של CKYH אמורות להעלות ב-10% את יכולת הנשיאה שלהם.