מארסק ו-IBM בשת"פ למציאת פתרונות מחשוב לוגיסטיים

הפתרון שהחברות עובדות עליו צפוי להפחית הונאות ושגיאות, להפחית את משך הזמן בו המטען נמצא בתנועה, לשפר את ניהול המלאי, להפחית עלויות והוא צפוי להיכנס לשימוש בהמשך השנה


13:32 ,06.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הספנות הדנית מארסק וחברת המחשוב האמריקאית IBM מתכננות לפתח פתרונות מחשוב שיעזרו לדיגיטציה של שרשרת האספקה לטובת תעשיית הספנות.

 

שתי החברות מתכוונות לעבוד מול רשת שלמה של בעלי מטענים, חברות ספנות, משלחים, נמלים ורשויות מכס על מנת לבנות פתרון חדש אשר על פי התכנונים ייכנס לפעילות מאוחר יותר השנה.

 

כפי שנמסר, הפתרון שהחברות עובדות עליו צפוי להפחית הונאות ושגיאות, להפחית את משך הזמן בו המטען נמצא בתנועה, לשפר את ניהול המלאי, לצמצם בזבוזים ולהפחית עלויות.

 

איברהים גוקן (Gokcen), המנהל הדיגיטלי של מארסק, ציין כי "אנחנו נרגשים לקראת שיתוף הפעולה והפוטנציאל הטמון בו ליצירת התייעלות לטובת שרשרת האספקה העולמית, תוך כדי הפחתת הונאות ותרמיות והעלאת רמת האבטחה".

 

עבור בעלי המטען, הפתרון המתוכנן יכול לעזור להפחית את השימוש במסמכי סחר ועלויות עיבוד מסמכים, ויעזור למנוע עיכובים הקשורים לטעויות הכרוכות בתנועה פיזית של הניירת. לדברי חברת IBM, הפתרון המוצע יאפשר שקיפות בכל הנוגע למיקום המטען והתקדמותו לאורך שרשרת האספקה.  

 

עבור רשויות המכס, הפתרון המוצע מיועד לתת פתרון בזמן אמת ולשפר את רמת המידע הזמינה לטובת ניתוח סיכונים וטרגוט, דבר שעשוי לתרום לשיפור ברמת האבטחה כמו גם התייעלות ברמת הבדיקות במעברי הגבול.  

 

ברידג'ט ואן קראלינגן, סגנית נשיא בכירה בחברת יבמ, אמרה כי ""אנו מאמינים כי פתרון שרשרת האספקה ​​החדשה הזו תהיה טכנולוגיה טרנספורמטיבית בעלת פוטנציאל לשנות לחלוטין את הדרך שבה פועל הסחר העולמי".

 

מחברת יבמ נמסר כי הפתרון מאפשר חילופי מידע של אירועים ומסמכי שרשרת אספקה מקוריים בזמן אמת באמצעות תשתית דיגיטלית שמחברת את המשתתפים בה במערכת אקולוגית של שרשרת אספקה. הפתרון אשר פותח ע"י מארסק ו- IBM מבוסס על הקוד הפתוח של לינוקס Hyperledger Fabric.