מארסק רכשה 8 אניות בנפח 16,000 TEU שיפעלו על מתנול ״ירוק״

האניות ייבנו במספנות יונדאי בדרום קוריאה כאשר האנייה הראשונה תסופק למארסק ברבעון הראשון שך 2024. סורן סקו, מנכ״ל מארסק: ״הזמנה זו מוכיחה כי פתרונות נייטרליים לפחמן זמינים כבר כיום״


12:53 ,24.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת א.פ מולר מארסק הכריזה היום כי ברבעון הראשון של 2024 תציג את האנייה הראשונה מתוך סדרה ״פורצת דרך״ של שמונה אניות מכולה גדולות שיפעלו בנתיבי האוקיינוס ויפעלו על מתנול ״ירוק״ ללא פליטת פחמן. שווי ההזמנה לא צוין בהודעת החברה.

 

האניות ייבנו על ידי יונדאי תעשיות כבדות (HHI) ויהיו בנפח של 16,000 TEU. ההסכם עם HHI כולל אופציה לבניית ארבע אניות נוספות בשנת 2025. סדרת האניות החדשות תחליף אניות ישנות יותר, ותייצר חיסכון שנתי של פליטות CO2 של כמיליון טון.

 

כחברת הספנות הראשונה בתעשייה, כלי השיט יציעו ללקוחות מארסק הובלה ימית נייטרלית ללא פליטת פחמן בהיקפים משמעותיים, והדבר קורץ, לטענת מארסק, ליותר ממחצית מ-200 הלקוחות הגדולים ביותר של החברה. בין לקוחות אלה ניתן למצוא חברות ענק כמו H&M, פומה, מיקרוסופט, HP, פרוקטר אנד גאמבל, ליווי׳ס, יוניליוור ועוד.

 

האניות הוזמנו עם מערכת הנעה כפולה לשני סוגי דלקים ומאפשרת הנעה עם מתנול ״ירוק״ כמו גם עם דלק דל גופרית.

 

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, ציין כי ״הזמן לפעול הוא עכשיו, אם אנחנו רוצים לפתור את  אתגר האקלים של הספנות. הזמנה זו מוכיחה כי פתרונות נייטרליים לפחמן זמינים כיום במגזר המכולות וכי Maersk עומדת למחויבות שלה למספר הולך וגדל של לקוחותינו המבקשים להוריד את פליטות הפחמן לאורך שרשראות האספקה ​​שלהם. בנוסף, זהו אות חזק ליצרני הדלק כי הביקוש בשוק הדלק הירוק של העתיד עולה במהירות״.

 

האניות החדשות מגיעות כחלק מתוכנית חידוש הצי של מארסק ויחליפו כמות של יותר מ-150,000 TEU המגיעה לסוף החיים ועוזבת את הצי המנוהל של מארסק בין 2020 לרבעון הראשון של 2024.