מדד פרייטוס: ירידה של 14% בתעריפי ההובלה מאסיה לארה״ב

תעריפי ההובלה הימית מהחוף המערבי של סין לארה״ב צנחו ב-14% לרמה של 4,250 דולר / FEU. הצפי: סביר להניח כי הביקושים והעומסים יימשכו עד לרבעון השלישי לפחות


13:33 ,04.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

מדד פלטפורמת פרייטוס מדווח כי מתעריפי ההובלה הימית מסין לחוף המערבי של ארה״ב צנחו השבוע ב-14%, הירידה הגדולה בשבוע יחיד מאז המגיפה, ככל הנראה בגלל הקלה מסוימת בביקוש העונתי סביב ראש השנה הסיני. אך התעריפים עדיין צפויים להישאר גבוהים גם בגלל ביקושים חזקים,  וכן המשך העומסים והעיכובים גם בחציון השני של השנה.

 

תעריפי ההובלה הימית מהחוף המערבי של סין לארה״ב צנחו ב-14% לרמה של 4,250 דולר / FEU. שיעור זה גבוה ב-226% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה עבור סין - החוף המזרחי של ארה״ב צנחו ב-2% ל-5,733 דולר / FEU, והם גבוהים ב-123% משיעורי השבוע אשתקד.

 

תעריפי ההובלה הימית מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב רשמו את הנסיגה המשמעותית הראשונה שלהם מזה חודשים, וירדו ב -14% ל-4,250 דולר / FEU, וזאת בערך לרמה שהחזיקה ברוב ינואר, אך עדיין 226% יותר מאשר בפעם שעברה.

 

ירידה זו עשויה להיות המקבילה לצניחה האופיינית בתעריפים אחרי השנה החדשה הסינית  בביקושים ושיעורים. המחירים עלו כרגיל לפני CNY כאשר המשלחים עבדו להוציא את המטענים לקראת חופשת החג. אך התעריפים המשיכו לטפס במהלך החג ובסמוך אליו, אולי בגלל שיותר מכוח הייצור הסיני המשיך לעבוד השנה בגלל מגבלות נסיעה.

 

ולמרות שתעריפי ההובלה רושמים ירידה, סביר להניח שהם יישארו גבוהים מאוד למשך זמן מה. כאשר רמות המלאי הקמעונאי בארה״ב עדיין נמוכות, עדכון המלאים לרמה הרגילה עשוי להימשך עד סוף השנה, וההסכמה בקרב חברות הספנות הגדולות היא היא שכל הקלה בביקוש - ועומס ועיכובים - לא תתרחש לפני הרבעון השלישי. בנוסף, העליות האחרונות באגרות הדלק לא יעזרו להקל על הלחץ כלפי מעלה בתעריפים.