מדד פרייטוס: עלייה בתעריפי ההובלה לדרום אמריקה

מחירי הספוט להובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב ולאירופה טיפסו ב-6%, ומחירי הספוט בהבלה ימית מאסיה לים התיכון עלו ב-16% לשיא חדש של 9,303 דולר / FEU. הביקוש להובלה ימית אינו מראה סימני האטה


10:49 ,06.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

מניתוח של מדד פרייטוס שפורסם אתמול עולה כי השיבוש בתעלת סואץ המשיך להיות מורגש בתעריפי הובלת המכולות שעלו מתחילת החודש. מחירי הספוט להובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב ולאירופה טיפסו ב-6%, ומחירי הספוט בהבלה ימית מאסיה לים התיכון עלו ב-16% לשיא חדש של 9,303 דולר / FEU.

 

הוכחה נוספת לכך שרשת אספקת המכולות מחוברת ברחבי העולם: תעריפי ההובלה  מאירופה לחוף המזרחי של דרום אמריקה טיפסו השבוע ב-28% ל-1,952 דולר / FEU, מה שמסמן עלייה של 112% בשמונת השבועות האחרונים לאחר שעד כה שמרו על יציבות במחירים לאורך כל תקופת מגיפת הקורונה.

 

תעריפי ההובלה מסין לחוף המערבי של ארה״ב עלו ב-2% ל-4,968 דולר / FEU. תעריף זה גבוה ב-231% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה מסין לחוף המזרחי של ארה״ב טיפסו ב-6% ל-6,557 דולר / FEU, והם גבוהים ב-147% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

 

על פי ניתוח של חברת פרייטוס, החדשות הטובות הן כי העומס בנמלים הגדולים באירופה מתגלה פחות קשה ממה שרבים חששו. אולם ההפרעה של סואץ לרשת ההובלה הימית שכבר היתה תחת לחץ גרמה לעליית מחירים נוספת השבוע באמצעות סדרה של העלאת תעריף כללית ב-1 במאי. שיעורי הספוט להובלה ימית מאסיה טיפסו 6% לחוף המזרחי של ארה״ב ולאירופה, בעוד שמחירי אסיה-הים התיכון עלו ב-16% לשיא חדש של 9,303 דולר / FEU.

 

סימן נוסף לאופן שבו שרשרת אספקת המכולות הגלובלית קשורה זו בזו, ניתן למצוא במחירים המתייקרים של יבוא מדרום אמריקה. תעריפי ההובלה בנתיב הסחר ששמר על מחירים יציבים משנה לשנה בכל תקופת המגיפה, טיפסו השבוע: תעריפי אירופה לחוף המזרחי של דרום אמריקה ב-28% ל -1,952 דולר / FEU, מה שמסמן עלייה של 112% בשמונת השבועות האחרונים.

 

והביקוש להובלה ימית אינו מראה סימני הקלה בקרוב. למעשה, האינדיקציות האחרונות - כולל רמות המלאי המשתרעות עדיין - הן כי היקפי אסיה-ארה״ב יגדלו בשבועות הקרובים, וימשיכו ללחוץ על הנמלים, על המשלחים המחפשים ציוד ומפח ואולי גם מחירים.