חנ״י: גדות מסופים זכתה במכרז להפעלת הממגורה בנמל חיפה

גדות מסופים זכתה במכרז של חברת נמלי ישראל בניהול, ההפעלה והתחזוקה של הממגורה בנמל חיפה למשך תקופה של כ-6 שנים. זאת לאחר ש-70 שנה הממגורה הופעלה על ידי חברת דגון


14:03 ,29.04.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת גדות מסופים זכתה במכרז של חברת נמלי ישראל בניהול, ההפעלה והתחזוקה של הממגורה בנמל חיפה למשך תקופה של כ-6 שנים כאשר לחנ״י תישמר הזכות להאריך תקופה זו לארבע שנים נוספות, סה״כ 10 שנים.

 

הממגורה בנמל חיפה משתרעת על פני שטח של כ-25 דונם בחלקו המערבי של הנמל והופעלה ע״י חברת דגון מאז הקמתה. ממגורה זו משמשת לפריקה של יותר מ-3 מיליון טון גרעיני דגנים המיובאים לישראל מדי שנה, אשר מהווים כ-75% מכלל יבוא הגרעינים לארץ.

 

בממגורה בנמל חיפה נפרקים מדי שנה כ-3 מיליון טון ויותר של גרעיני חיטה, תירס, סויה, שעורה, ליפתית ועוד, שנפרקים מהאניות ברציף ייעודי בנמל, מועברים לאחסון זמני במבנה הממגורות באמצעות מערכת מסועים ונמסרים למובילים בהתאם להוראות היבואנים. כ-60,000 משאיות וכ-11,000 קרונות רכבת עוברים בשנה בממגורות אלה לצורך שינוע התבואות.

 

מנכ״ל חברת נמלי ישראל, שלמה ברימן: ״אני מברך את חברת גדות מסופים על זכייתה במכרז לניהול והפעלת ממגורות נמל חיפה ומאחל לה הצלחה במתן שירות איכותי ויעיל לציבור המשתמשים״.