מיצרי הורמוז: תעשיית הספנות נוקטת באמצעי זהירות

בעקבות האירועים האחרונים חברות ספנות ובעלי אניות החליטו על נקיטת אמצעים ביטחוניים. חברת NYK החליטה להפסיק ולפקוד את מרכז התדלוק של נמל פוג׳ארה. דיון של חברות החיתום יתקיים היום בלונדון


14:03 ,16.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אניות ובעלי אניות נוקטים אמצעים ביטחוניים נוספים בעת המעבר במיצרי הורמוז ומסביב למרכז התדלוק המרכזי בנמל פוג׳ארה (Fujairah), זאת בעקבות ההתקפה שבוצעה ביום ראשון האחרון על ארבע מכליות באזור.

 

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי חברת NYK היפנית החליטה להפסיק ולשלוח מכליות לשירותי תדלוק, תחזוקה וחילופי צוותים בנמל פוג׳ארה.

 

מנכ״ל חברת Anglo Eastern, אחת מחברות ניהול האניות הגדולות בעולם, ציין כי אנשי צוותו קיבלו הנחיות אבטחה נוספות כאשר הן מתקרבות לאזור בו התרחשו ההתקפות. הוא סירב לפרט אילו אמצעים ביטחוניים נוספים ננקטים.

 

ועדת JWC (Joint War Committee) אשר כוללת נציגי חיתום של חברת לויד׳ס ו״חברת החיתום הבינלאומית״ צפויה להתכנס היום לדיון מיוחד בלונדון כדי לדון במצב הביטחוני המידרדר במפרץ בעקבות ההתקפה על ארבע האניות וכן בעקבות החבלה שנעשתה ביום ג׳ (שלשום) על צינור נפט סעודי של חברת Armaco - ולטענת הסעודים בוצעה באמצעות רחפנים מזוינים.

 

איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית ונורבגיה - כולן בעלות האניות שהותקפו ביום ראשון האחרון - שלחו אתמול מכתב משותף למועצת הביטחון של האו״ם, וביקשו להפנות תשומת לב לאירוע.

 

שגריר סעודיה לאו״ם, עבדאללה אל-מולימי, ציין כי ״מדובר במעשה חבלה שמשפיע על בטיחות הניווט הבינלאומי ועל הביטחון של אספקת הנפט בעולם״.

 

איחוד האמירויות הערביות, סעודיה ונורבגיה מתכוונות גם להודיע ​​רשמית לארגון הימי הבינלאומי IMO על התקפות אלה ועל האיום שהן מציבות בפני המשלוח הבינלאומי.