מנו שברה שיא: הביאה לאשדוד את אוניית המכולות הגדולה ביותר

האונייה Humber Bridge, בעלת קיבולת של 8,212 TEU הגיעה לאשדוד מסינגפור ותמשיך לנמל פורט סעיד במסגרת קו שבועי של חברת K Line. כתבת וידאו


00:00 ,16.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע עגנה בנמל אשדוד האנייה Humber Bridge , בעלת קיבולת של 8,212 TEU , אוניית המכולות הגדולה ביותר שפקדה את נמלי ישראל. האונייה שייכת לצי של חברת הספנות היפנית K Line ותפעל במסגרת קו שבועי ישיר חדש מהמזרח הרחוק, הפועל במסגרת ברית CKYH .

 

האונייה הגיעה לנמל אשדוד מסינגפור והיא תמשיך במסעה בתום 48 שעות, במהלכן יתבצעו 4,000 פעולות פריקה וטעינה, לנמל פורט סעיד.

 

ה- Humber Bridge נבנתה בשנת 2006 והיא אוניית המכולות הגדולה ביותר שנבנתה במספנות ביפן. האונייה, בקיבולת 8,212 TEU , הינה אונייה אחות לשמונה אוניות מאותה סדרה, שארבע מהם כבר נמסרו ל- K Line . חלקן עשויות להגיע לישראל במסגרת הסחר עם המזרח הרחוק.

 

ה-Humber Bridge  תוכננה בהתאם לדרישות מחמירות של הגנה על הסביבה בכל הנוגע לפליטות מזהמים, חיסכון בדלק ומיחזור. האנייה מתופעלת על ידי צוות של 24 איש.

 

אורכה של ה- Humber Bridge הוא 336 מטר, רוחבה 45.6 מטר, ועומקה 24.4 מטר כשהיא מלאה. גובהה, כשהיא עמוסה בקונטיינרים, מגיע ל-61 מטר. משקלה, 98,000 טון. כשנכנסה לנמל אשדוד, היה לה, לדברי הקפטן, מרווח של 5 מטר עד לתחתית הנמל. היא מסוגלת להגיע למהירות של 25.6 קשר ימי.

 

ה-Humber Bridge   פועלת במסגרת שירות שבועי, ישיר ומהיר לנמלי הים התיכון, איטליה, ספרד וצרפת, עם עגינה ישירה ברציף היובל שבנמל אשדוד. זאת במסגרת הסכם "חלונות". סבב הפקידה בקו זה הינו:

Ningbo- Shanghai –Xiamen – Kaohsiung – Yantian – Singapore – Port Said – Ashdod – Genoa – Barcelona – Fos – Port Said

 

את הגעת האונייה ציינה חברת מנו ספנות בטקס קצר, בשיתוף חברת נמל אשדוד, בו נכחו בכירי הנמל, נציגי חברת K Line בישראל וסוכני האנייה, אנשי חברת ומנו ספנות.

 

מנכ"ל נמל אשדוד שוקי סגיס, אמר בטקס: "היו ספקות אם אנייה בסדר גודל כזה יכולה להיכנס לנמל אשדוד, אז אכן, אפשרי. אנחנו שמחים להיות הראשונים שמארחים אנייה כזו בנמל אשדוד ובטוחים שזה סימן לבאות".

 

נציג הבעלים של חברת K Line דרור ורד: "זו נקודת דרך חשובה מאוד לנמל אשדוד, לסחר הישראלי ובתוכו גם ל- K Line , ששזורה בסחר עם ישראל כבר 22 שנה".

 

נשיא חברת מנו ספנות משה מנו: "ההיסטוריה של האנייה הזו היא לא רק בגודלה, אלא בשיתוף הפעולה של כמה גורמים שחברו כדי להביא אותה. האנייה הזו היא גשר ימי בין המזרח הרחוק לים התיכון. עצם העובדה ש- K Line מביאה אונייה בסדר הגודל הזה, היא אות לחשיבות שהם מייחסים לשוק הישראלי".

 

סמנכ"ל מנו ספנות משה בן חמו הוסיף שלא רק מדינת ישראל, אלא גם מנו ספנות שברה פה שיא, כשהביאה על סיפון ה- Humber Bridge מעל 900 TEU .

 

קפטן האונייה הודה למארחיו בשם צוות האניה ובשם חברת K Line . האנייה אמורה לחזור לישראל בעוד כחודשיים.